کد خبر : 164138
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 آوریل 2022 - 3:19

هفت نکته طلایی برای تحقق شعار سال

هفت نکته طلایی برای تحقق شعار سال

مرتضی عبدی مشاور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی در یادداشتی هفت نکته طلایی برای تحقق شعار سال را ذکر کرده است.

به گزارش شبستر خبر، مرتضی عبدی در جدیدترین یادداشت خود نوشت: گرچه شعارها در سال های گذشته تا حدودی کارساز بوده و بعضا گره هایی را گشوده، اما در مواردی هم این شعارها، به طور شایسته و بایسته مورد توجه قرار نگرفت و به همین دلیل، مشکلات اقتصادی استمرار یافته است. پاره ای از این الزامات تحقق شعار سال جدید عبارت هستند از:

اول: طرح «جهش تولید دانش بنیان»، به سرعت مراحل نهایی قانون شدن را طی کرده و پس از ابلاغ، به عنوان نقشه راه پیاده سازی شعار سال ۱۴۰۱، در دستورکار دستگاه ها قرارگیرد.

دوم: ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در تمامی بخش های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره با رویکرد دانش بنیان کردن تولید، به صورت حداکثری مورد توجه و بهره برداری قرارگیرد.

سوم : طبق قانون «جهش تولید دانش بنیان »، نهضت به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان در حوزه های مختلف به راه افتاده، از این طریق علاوه بر سرعت بخشیدن به رونق و جهش تولید دانش بنیان، به معضل و درد آزار دهنده چندین ساله لشکر فارغ التحصیلان و نخبگان بیکار در کشور، پایان داده شود. تسهیلات خاص دولتی و برخورداری از برخی از معافیت ها مانند معافیت مالیاتی، کمک کننده به ایده نهضت به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان خواهد بود.

چهارم : صدور مجوزها و واگذاری تسهیلات مانند: زمین، وام و غیره برای شرکت ها و موسسات تولیدی دانش بنیان، در اولویت تمام دستگاه ها قرار گیرد.

پنجم: با قاچاق کالا به عنوان سم مهلک برای تولیدملی و داخلی، برخوردی قاطع شده؛ امر رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر آتش زدن کالای قاچاق جلوی چشم قاچاقچی و مردم، به معنای دقیق کلمه اجرایی شود.

ششم: واردات تمامی کالاهایی که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد، طبق نظر رهبر عزیزمان، حرام شرعی و قانونی داشته شده و جلوی واردات این قبیل کالاها گرفته شود.

هفتم : با تشکیل ستادی در وزارت صمت، تمامی کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور که ارز بری بالایی دارند و فعلا امکان تولید آن در داخل کشور نیست، شناسایی شده و با حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان، زمینه ها و زیرساخت های لازم برای تولید این کالاها در کشور فراهم شود.

تجربه بسیار ارزشمند تولید انواع واکسن ضدکرونا و انواع کیت های تشخیص در داخل کشور نشان داد، ایران و ایرانی امکان تولید هرکالا و محصولی را دارد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.