کد خبر : 163948
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 جولای 2021 - 20:33

فرماندار شبستر خبر داد:

افزایش ۲۸درصدی آمار ازدواج در شهرستان شبستر/مجمع خیرین ازدواج تشکیل می شود

افزایش ۲۸درصدی آمار ازدواج در شهرستان شبستر/مجمع خیرین ازدواج تشکیل می شود

فرماندار شبستر از تشکیل مجمع خیرین ازدواج و همچنین تدوین سند ازدواج و طلاق در شهرستان در ماه های آینده خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، حسین عبدالهی فرماندار شبستر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر ضمن تبریک هفته ازدواج اظهار داشت: ازدواج سنت الهی است که باعث آرامش و تحکیم بنیان خانواده میشود. ازدواج موجب نشاط اجتماعی و تربیت مطلوب نسل آینده می شود.

وی افزود: نشاط اجتماعی با ازدواج رابطه مستقیم دارد و یکی از راه های افزایش آمار ازدواج ، تلاش برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه و امیدآفرینی توسط متولیان امر است.

فرماندار شبستر با اشاره به حمایت های دولت در پرداخت تسهیلات ازدواج برای جوانان و قدردانی از بانک ملی بابت حمایت ها گفت: از سال ۹۶ به بعد میزان وام ازدواج ۱۰ برابر شده و پیگیری های لازم و جلسات با بانک ها جهت تسریع در پرداخت وام ها انجام گرفته تا جوانان از دریافت آن ناراضی و از ازدواج دلسرد نشود.

عبداللهی با اشاره به گزارش اداره ثبت احوال شهرستان گفت: آمار ازدواج بعد از ۱۷ سال روند نزولی، در سال ۹۹ در کشور ۵درصد افزایش یافته و در شهرستان شبستر در مقایسه با سه ماهه سال ۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰ ۲۸درصد آمار ازدواج افزایش یافته است.

فرماندار شبستر مسائلی همچون مهریه‌های سنگین، جهیزیه های کمرشکن، تشریفات زائد، توقعات بیجا، جشن های مجلل، انواع اسراف ها، را باعث بی میلی جوانان وبه تاخیر افتادن ازدواج آنان دانست.

عبداللهی با اشاره به افزایش آمار ازدواج در دوران کرونا خاطرنشان کرد؛ متولیان امر باید مسائل فرهنگی و آموزش ازدواج آسان و ساده‌سازی مراسم ازدواج بین جوانان را فرهنگ سازی کنند چراکه مسائل حاشیه‌ای باعث به تاخیر افتادن ازدواج می شود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه ها، سازمانهای مردم نهاد در ارائه راهکارهای تسهیل ازدواج افزود؛ این فرهنگ بایستی به جامعه القا شود که در ساده سازی مراسم ازدواج به شان و شخصیت افراد و خانواده ها برنمی خورد بلکه یک رفتار منطقی و عقلایی تلقی می گردد.

فرماندار شبستر در خاتمه از تشکیل مجمع خیرین ازدواج و همچنین تدوین سند ازدواج و طلاق در شهرستان در ماه های آینده خبر داد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.