کد خبر : 163649
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آوریل 2021 - 23:36

لزوم ثبت‌نام همه کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار/ رسیدگی به اختلافات تسهیل می‌شود

لزوم ثبت‌نام همه کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار/ رسیدگی به اختلافات تسهیل می‌شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر، گفت: سامانه جامع روابط کار که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی شده در این شهرستان نیز فعال بوده و ثبت‌نام کارگران و کارفرمایان این سامانه ادامه دارد.

به گزارش شبستر خبر، ابراهیم ایمانالی در گفت‌وگو با خبرنگاران از همه کارگران و کارفرمایان منطقه خواست با حضور در دفاتر پیشخوان دولت در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف شفاف‌سازی اطلاعات جامعه کارگری و کارفرمایی راه‌اندازی شده است که در این سامانه حدود ۳۰ خدمت در حوزه روابط کار، هم برای کارگران و هم برای کارفرمایان پیش‌بینی شده که علاوه بر شفافیت در اطلاعات، امکان نظارت و پایش وضع موجود حاکم بر روابط کاری را به سیاستگذاران می‌دهد.

ایمانالی، ثبت الکترونیکی شکایات کارگران بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف و ثبت قراردادهای کار نیروی انسانی توسط کارفرمایان را بخشی از کاربردهای سامانه جامع روابط کار اعلام کرد و افزود: کارگران و کارفرمایان برای ثبت‌نام در سامانه جامع روابط کار با در دست داشتن مدارک هویتی خود، فقط یکبار با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر یادآور شد: سامانه جامع روابط کار از طریق آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir  قابل دسترسی است و کارگران و کارفرمایان پس از احراز هویت و دریافت نام کاربری و رمز عبور در دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند، اطلاعات خود را با ورود به سامانه ثبت کنند.

ایمانالی درباره الزامات اجرایی سامانه جامع روابط کار یادآور شد: در حال حاضر کارگران و کارفرمایان به صورت داوطلبانه اطلاعات خود را وارد می‌کنند و پرونده الکترونیکی تشکیل می‌شود و این امر نه به واسطه صرف شکایات و رسیدگی مراجع حل اختلاف است.

وی بیان داشت: پرونده الکترونیکی برای کارگر و کارفرما یک بار تشکیل می‌شود و در حیات جاری شغلی فرد موثر است و قابلیت دسترسی را برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم می‌کند و نیاز نیست که در مراحل بعدی نیز انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.