کد خبر : 163644
تاریخ انتشار : جمعه 2 آوریل 2021 - 19:12

شبستر نیوز گزارش می دهد:

حکایت ۱۳ بدر متفاوت شبستری ها/ نه به دورهمی ۱۳ بدر

حکایت ۱۳ بدر متفاوت شبستری ها/ نه به دورهمی ۱۳ بدر

مردم شهرستان شبستر در روز طبیعت همچون سال گذشته و برخلاف سال‌های پیشین از ورود به بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهر خودداری کردند.

به گزارش شبستر خبر، روز سیزده بدر یا همان روز طبیعت روزی است که معمولا خانواده های ایرانی طبق رسوم گذشته این روز را در کنار هم و در طبیعت سپری می کنند.
اما دو سالی است که بیماری کرونا باعث شده تا این دورهمی ها در طبیعت کم رنگ شود رنگی که خود مردم با اراده خودشان ان را با جلوگیری از تجمع در فضاهای عمومی آن را کم رنگ کردند.

مردم شهرستان شبستر این روز را در کنار خانواده های خود در منازل شخصی سپری کردند تا آسیبی به همدیگر نرسانند تا این بحران هر چه زودتر به پایان برسد.

منطقه قره کهریز شهرستان شبستر نیز امروز خالی از مراجعه کننده بود و شهروندان با احترام به مصوبات ستاد ملی کرونا از حضور در این منطقه، پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های شهرستان خودداری کردند.

متولیان بهداشتی و درمانی شهرستان شبستر نیز تاکید دارند رعایت پروتکل‌های بهداشتی یعنی زدن ماسک و دوری از دورهمی می‌تواند بهترین گزینه در کاستن شمار مبتلایان به کرونا باشد و در این بین افرادی هستند که در یک سال گذشته پایبند موازین بهداشتی بودند هرچند عده‌ای نیز با جدی نگرفتن توصیه‌های بهداشتی و خسته شدن از شرایط ایجاد شده موجب گسترش بیماری شدند و ربه زبانه کشیدن شعله‌های بیماری در نوروز امسال دامن زدند.

آنان افزودند: فرصت برای رفتن به دل طبیعت زیاد است و نباید در شرایطی که کرونا خزنده وضعیت بسیاری از شهرها را قرمز و نارنجی کرده برای یک روز لذت مقطعی زمینه انتشار کووید ۱۹ را مهیا کرد و ضمن مشقت مضاعف کادر درمان و خانواده عاملی برای تشدید محدودیت‌ها و از دست رفتن جان و سلامت شمار زیادی از شهروندان شد.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.