کد خبر : 163632
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مارس 2021 - 18:12

«نون.خ» پربیننده‌تر از «پایتخت»/ «گاندو۲» رکورد امنیتی‌ها را شکست

«نون.خ» پربیننده‌تر از «پایتخت»/ «گاندو۲» رکورد امنیتی‌ها را شکست

سریال «نون.خ۳» با حدود ۸۰ درصد مخاطب رکورد سریال «پایتخت ۶» را هم جا به جا کرد و پربیننده‌ترین سریال طی دو سال اخیر سیما شد.

به گزارش شبستر خبر، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ۸۲.۶ درصد از مردم در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ بیننده برنامه‌های مختلف سیما اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامه‌های گفتگو محور، برنامه‌های ورزشی و اخبار بوده‌اند و نصاب سریال‌های هفته اول نوروز و برنامه‌های ویژه تحویل سال تلویزیون در سال جدید را فصل سوم «نون خ» شبکه یک و «عصر جدید» شبکه سه سیما جابجا کردند.

بر اساس این نظرسنجی در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ نصاب سریال‌ها و ویژه‌برنامه‌های تحویل سال در سال‌های گذشته شکسته شد و فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما با ۷۹.۶ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۹.۳ درصد و ویژه‌برنامه تحویل سال «عصر جدید» شبکه سه با ۷۰.۵ درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد ۸۷ درصد در صدر سریال‌های هفته اول نوروز و ویژه‌های تحویل سال قرار گرفتند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بعد از فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما، سریال «گاندو ۲» از شبکه سه سیما با ۵۵.۸ درصد مخاطب و رضایت ۸۷.۶ درصدی درحد زیاد در رتبه دوم سریال‌های هفته اول نوروز ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

فصل دوم «گاندو» که هرشب از شبکه سه سیما پخش می‌شود، نخستین تجربه سیما در سریال‌های نوروز به حساب می‌آید که در قالب امنیتی ساخته می‌شود و در کنار سریال‌های طنز و عاشقانه دیگر شبکه‌ها دارای مخاطب بالای ۵۰ درصد است و تاکنون بالاترین نصاب بیننده و رضایت در سریال‌های پلیسی و امنیتی را به نام خود ثبت کرده است.

در هفته اول نوروز ۱۳۹۹ فصل ششم سریال پایتخت ۷۴.۹ درصد مخاطب داشت که فصل سوم «نون خ» با حدود پنج درصد افزایش مخاطب، نصاب آن را در نوروز ۱۴۰۰ جابجا کرد و گاندو ۲ از شبکه سه هم با ۵۵.۸ درصد مخاطب در هفته اول نوروز امسال، مخاطب ۴۲ درصدی سریال طنز دوپینگ در هفته اول نوروز ۹۹ را حدود ۱۴ درصد افزایش داده است.

شبکه یک سیما در هفته اول نوروز درسال ۹۸، ۲۲.۹ درصد مخاطب برای فصل اول «نون خ» و در هفته اول نوروز سال ۹۷، ۷۵.۷ درصد مخاطب برای فصل پنجم پایتخت را تجربه کرده است.

شبکه سه سیما نیز در هفته اول نوروز در سال ۹۸، ۲۵.۶ درصد مخاطب را برای سریال زوج و فرد و در هفته اول نوروز سال ۹۷، ۳۵.۸ درصد مخاطب را برای فصل دوم دیوار به دیوار در کارنامه کاری خود دارد.

براساس این نظرسنجی، سریال «هم بازی» شبکه دو سیما هم درهفته اول نوروز امسال ۲۸.۲ درصد مخاطب با رضایت ۷۵ درصدی درحد زیاد داشته است که در مقایسه با هفته اول نوروز سال ۱۳۹۹ نسبت به سریال طنز «کامیون» بیش از یک درصد افزایش مخاطب داشته است.

«نوروز رنگی»، سریال طنز شبکه پنج سیما هم درهفته اول نوروز ۱۴۰۰، ۱۸.۴ درصد مخاطب را پای خود نشاند که ۸۲.۶ درصد از آنها درحد زیاد از این سریال رضایت داشتند.

«نوروز رنگی» با این درصد از مخاطب نصاب سریال‌های نوروزی شبکه پنج سیما از سال ۹۷ تا کنون را شکسته است؛ سریال «هیئت مدیره» در سال ۹۷، ۱۳.۵ درصد مخاطب، «شش قهرمان و نصفی» در سال ۹۸، ۶.۴ درصد مخاطب و «میانبر» در سال ۹۹، ۹.۳ درصد مخاطب درهفته اول نوروز داشتند.

در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ سریال طنز آیتمی «دست انداز» از شبکه نسیم هم با ۱۷.۵ درصد مخاطب، رضایت ۷۶.۹ درصدی مخاطبان خود را در حد زیاد به دست آورده است.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص ویژه‌برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۰ نیز حکایت از رشد بیش از دو برابری مخاطبان ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه سه سیما نسبت به سال ۱۳۹۹ دارد که آن را در صدر ویژه‌های تحویل سال جدید قرار داد.

ویژه برنامه تحویل سال شبکه ۳ در سال ۹۹ با عنوان (اتفاق ۹۹) با ۳۱.۲ درصد مخاطب و ویژه برنامه تحویل سال شبکه ۳ در سال ۹۸ نیز با اجرای احسان علیخانی ۳۳.۲ درصد مخاطب پای خود نشاند.

بعد از ویژه برنامه «عصر جدید» شبکه ۳، «فرمول یک» شبکه یک سیما با ۳۰.۴ درصد مخاطب و رضایت ۷۴.۱ درصد در حد زیاد در رتبه دوم ویژه‌های تحویل سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

«فرمول یک» ۱۴۰۰ نصاب برنامه‌های ویژه تحویل سال شبکه یک سیما در چهار سال گذشته را شکسته است، ویژه‌برنامه‌های تحویل سال شبکه یک از سال ۹۷ تا ۹۹ به ترتیب ۱۹، ۱۱.۳ و ۲۸.۳ درصد مخاطب داشت که با ۳۰.۴ درصد مخاطب ویژه‌برنامه تحویل امسال، بهترین برنامه ویژه تحویل سال شبکه یک در سالیان اخیر شد.

ویژه برنامه تحویل سال شبکه قرآن و معارف سیما با عنوان «سلام» هم بعد از «فرمول یک» شبکه یک سیما با ۱۸.۱ درصد مخاطب و رضایت ۸۶.۲ درصد درحد زیاد در رتبه سوم ویژه‌برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

ویژه برنامه‌های تحویل سال شبکه قرآن و معارف سیما در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با عناوین «نگاه خورشید» و «سین هشتم» به ترتیب ۴.۱ و ۵ درصد مخاطب پای خود نشانده بود و با نگاهی به این آمار می‌توان گفت این شبکه توانست بهترین ویژه‌برنامه تحویل سال خود را نسبت به سال‌های گذشته به مخاطبان ارائه دهد.

«نوروزترین نوروز» عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه پنج سیما در سال جدید بود که توانست ۱۷.۴ درصد مخاطب را پای خود بنشاند و رضایت ۷۴.۹ درصد از آن‌ها را در حد زیاد به دست آورد.

در مقایسه با ویژه برنامه‌های تحویل سال شبکه پنج سیما در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با عنوان «بهار جان» که به ترتیب ۶.۳ و ۱۱.۲ درصد مخاطب جذب کرده بود، «نوروزترین نوروز» با ۱۷.۴ درصد مخاطب توانست رشدی قابل توجه از خود نشان دهد.

بعد از «نوروزترین نوروز» شبکه پنج سیما، «حول حالنا» ویژه برنامه تحویل سال شبکه سلامت هم با ۱۶.۴ درصد مخاطب توانست رضایت ۸۰.۷ درصدی آن‌ها را در حد زیاد کسب کند و در رتبه پنجم در میان شبکه‌های مختلف قرار گیرد.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، در میان ویژه برنامه‌های تحویل سال ۱۴۰۰، سین هشتم شبکه افق با ۱۲.۷ درصد و رشد چهار برابری مخاطب نسبت به سال قبل، «صبح فروردین» شبکه دو با ۱۲.۵ درصد و رشد تقریباً شش درصدی مخاطب نسبت به سال ۹۹، «گل بارون» شبکه ورزش با ۱۱.۸ درصد مخاطب، «بهار در بهار» شبکه امید با ۱۱.۶ درصد مخاطب و رشد بیش از سه برابری مخاطب، «رادیو هفت» شبکه آموزش با ۱۱ درصد مخاطب و «عطر نرگس رقص باد» شبکه چهار سیما با ۸.۳ درصد مخاطب در رتبه‌های ششم تا یازدهم قرار گرفتند.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، ۴۲.۴ درصد از مردم در هفته اول نوروز ۱۴۰۰ فیلم‌های سینمایی تلویزیون را دیده‌اند، ۳۹ درصد هم پای برنامه‌های شبکه‌های استانی نشسته و ۱۸.۶ درصد هم شنونده برنامه‌های متنوع رادیو بوده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.