کد خبر : 163623
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مارس 2021 - 17:59

تا نگردی «آشنا»؛ تحریف نتوانی نمود

تا نگردی «آشنا»؛ تحریف نتوانی نمود

امروز «آشنا»یان دولت به جای طلب‌کاری برای مشارکت حداکثری و افزایش سرمایه اجتماعی نظام باید در قبال عملکرد سرمایه‌سوز و فرصت بربادده خود که ناشی از شرطی سازی اقتصاد کشور و امید بستن به گره‌گشایی از بیگانگان است پاسخ دهند.

جعفر درونه در یادداشتی نوشت: مشکلی است بزرگ، مشکل «آشنا»یان غریب و «غربیان» آشنا. این یک، دست در کار «تحریف» دارد و آن دیگری، دست‌اندرکار «تخریب» است.

هر دو گوشی نامحرم برای سخن حق دارند هر چند آن سخن با شیواترین و رساترین کلمات عرضه شده باشد.

چندی است رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان شواهد و دلایل متقن و تجربه شده مسئولان و دولتمردان نظام اسلامی را خیرخواهانه دعوت به شرطی نکردن اقتصاد و معیشت مردم و ارجحیت تلاش برای خنثی سازی و غلبه بر تحریم‌ها نسبت به رفع آن کرده‌اند و با شیواترین بیان متذکر گردیده‌اند تکیه به ظرفیت‌های داخلی و تلاش برای خنثی سازی تحریم‌ها ریشه در عزت اسلامی دارد اما رفع تحریم ها در گرو چشم دوختن به بیگانه است بیگانه‌ای که بیگانگی اش با تمام ارزش های انسانی و اخلاقی را در تشدید تحریم‌ها و سیاست فشار حداکثری به نمایش گذاشته‌است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات متعدد و همچنین در سخنرانی نوروزی صراحتا از مسئولان کشور خواستند که: «مسئله اقتصاد کشور را به رفع تحریم گره نزنند»

شوربختانه برخی در داخل که «آشنا»ی مسئولانی که مخاطب این بایدها هستند به جای آن که از این کلام و رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی انگیزه یابند و کمربندها را برای تحقق آن محکم ببندند، دست در کار تحریف بیانات روشن رهبری معظم انقلاب زده و «مانع‌زدایی» از مسیر تولید را تأویل و تفسیر به «رفع تحریم‌ها» نموده‌اند و با اهانتی آشکار «تحریم‌گران» و پدیده‌ای نا آشنا یعنی «خود تحریم گران» را کنار هم نشانده‌اند و حداقل به جای آن که تیغ تیز زخم زبان خود را حداقل بر «تحریم‌گران» برکشند بر آنچه خود ادعا می‌کنند یعنی «خود تحریم‌گران» برکشیده‌اند و آنان را در جایگاه متهم اساسی نشانده‌اند.

به واقع اگر غریبه‌ای می خواست دشمن غدار و جنایتکار که با اعمال تحریم‌های ضد انسانی و غیرقانونی چنین بر ملت ایران سخت گرفته است را از آتش خشم و غضب ملت دور بدارد غیر از این «آشنا»یان که این چنین شعار سال را تحریف کرده‌است، عمل می‌کرد؟

تحریف‌گران چنان باور به اثربخشی تحریم‌ها و ناتوانی از تقابل با آنها را دارند که هم خود و هم ملت را در دام تحریم‌ها گرفتار کرده‌اند و حاضر نیستند روش‌های دیگر برای حل مشکلات اقتصادی مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی را حتی به محک آزمایش بگذارند.

نوع مدیریتشان از جنس «همسایه‌ها یاری کنید… » شده است یعنی انتظار دارند همه مشکلات از پیش پا برداشته شود تا آنها بتوانند مدیریت کنند. بلی لغو تحریم نیاز به انتظار دارد، انتظار از دشمن بی رحم اما غلبه بر تحریم نیاز به کار جهادی دارد. قاعدین در پست‌های مدیریتی نمی توانند تحریم‌ها را خنثی کنند این کار قائمین در عرصه خدمت صادقانه است که با روحیه انقلابی و کار و تلاش جهادی دشمن را در کامیابی از تحریم‌ها ناکام بگذارند و عزت ایران اسلامی را در برابر ملت‌ها به نمایش درآورند.

این «آشنا»ی دولت و «غریبه» با ملت در بخشی دیگر از یادداشت خود با تحریف شعار سال مانع زدایی را به غلط، تلاش برای لغو تحریم‌ها (و نه غلبه و خنثی سازی آنها) تفسیر کرده است و آن را به افزایش سرمایه اجتماعی از راه مشارکت حداکثری معنا کرده است.

در حالی که نتایج نظر سنجی های متعدد نشان می دهد این نوع نگرش و رویکرد تا چه میزان سرمایه اجتماعی نظام و بلکه خود دولت را در معرض آسیب قرار داده است تا جایی که کمترین دولتی را می توان در طول این چهل سال سراغ گرفت که با این حجم از نارضایتی و نفرت عمومی مواجه شده باشد.

امروز «آشنا»یان دولت به جای طلب‌کاری برای مشارکت حداکثری و افزایش سرمایه اجتماعی نظام باید در قبال عملکرد سرمایه‌سوز و فرصت بربادده خود که ناشی از شرطی سازی اقتصاد کشور و امید بستن به گره‌گشایی از بیگانگان است پاسخ دهند.

البته ملت فهیم و هوشیار ایران آگاه‌تر از این هستند که فریب این «تحریف» ها را بخورند و مطمئنا در انتخابات آتی چه با گشایش‌های آبنباتی که برخی ذلیلانه انتظار آن را از دشمن می‌کشند و چه غیر آن، انتخابشان قطعا تکرار چنین دولتی نخواهد بود و انشاءالله با فراهم شدن زمینه روی کار آمدن دولتی جوان، انقلابی و مؤمن به ارزش‌های اسلام و انقلاب، ملت ایران شیرینی تکیه به ظرفیت‌های داخلی و حاکمیت عزت و حکمت در تعاملات بین المللی را به فضل الهی خواهند چشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.