کد خبر : 163611
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مارس 2021 - 17:50

وظایف منتظران ظهور در راستای گام دوم انقلاب

وظایف منتظران ظهور در راستای گام دوم انقلاب

انقلاب اسلامى ایران ، انقلاب در احیاى ارزش‌های فراموش شده است و احیاى این ارزش‌ها زمینه ساز ظهور است. همینکه انقلاب توانست اثبات کند مى‌شود طاغوت را نابود کرد،

شبسترخبر: یادداشت – مهدی پیرهادی: انقلاب اسلامى ایران ، انقلاب در احیاى ارزش‌های فراموش شده است و احیاى این ارزش‌ها زمینه ساز ظهور است. همینکه انقلاب توانست اثبات کند مى‌شود طاغوت را نابود کرد، یعنی دمیدن روح امید در مستضعفان. امیدی که بیشترین نیاز قبل از انقلاب مهدوى است.

همانطور که در نگاه امام راحل، ریشه و مبنای انقلاب، مهدویت و زمینه‌سازی ظهور بود، رهبر معظم انقلاب هم در بیانیه گام دوم همین بحث را مطرح کردند که غایت انقلاب ما زمینه‌سازی برای ظهور حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است؛ به عبارتی تمام بیانیه گام دوم، چشم‌انداز، اهداف و وظایف منتظران است. ایشان فرمودند یکی از برکات انقلاب، افزایش عیار معنویّت و اخلاق در فضای عمومی جامعه بگونه‌ای چشمگیر است، و از طرفی در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته‌ی آن در مقابل دولتهای متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده‌ی ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است.  چندین سال قبل دیدگاهی را به یکی از نظریه پردازن غربی درباره شیعه نسبت دادند که بسیار جالب بود. اینکه شیعه پرنده ای است با دوبال سبز و سرخ. بال سبز همان مهدویت و عدالت خواهی است و اعتقاد به وجود منجی و بال سرخ حکایت از شهادت طلبی و فناناپذیری شیعه دارد . و زرهی به نام ولایت تن پوش این پرنده است که آن را شکست ناپذیر خواهد کرد. و بر اساس همین نظریه و تحلیل به این‌نتیجه رسیدند که باید با تضعیف ولایت فقیه و جایگزینی رفاه طلبی به جای شهادت طلبی، روحیه انتظار و عدالتخواهی را در آنها از بین برد.

رهبر معظم انقلاب در توصیه های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش بینانه به آینده، که در بیانیه گام دوم انقلاب تدوین نمودند، چند نکته فرمودند که بی ارتباط با وظایف یک منتظر واقعی ظهور در عصر غیبت نیست.

یک توصیه در باب معنویت و اخلاق و برجسته کردن ارزشهای معنوی مثل اخلاص و ایثار و توکل و ایمان و فضائل است، که جهت دهنده همه حرکتها و فعالیتهای فردی و اجتماعی و … میباشد؛ و این نیازمند تلاش و جهاد است تا اوّلاً خود افراد منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه‌ را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند.

توصیه بعدی عدالت و مبارزه با فساد است، فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی برای هر نظام و کشوری ویرانگر است و برای نظامی چون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیّتی فراتر از مشروعیّتهای مرسوم و مبنائی‌تر از مقبولیّت اجتماعی است، بسیار جدّی‌تر و بنیانی‌تر از دیگر نظامها است؛ عدالت کلمه‌ای مقدّس در همه‌ی زمانها و سرزمین‌ها است و به‌صورت کامل، جز در حکومت حضرت ولیّ‌عصر (ارواحنافداه) میسّر نخواهد شد، ولی به‌صورت نسبی، همه جا و همه وقت ممکن و فریضه‌ای بر عهده‌ی همه بویژه حاکمان و قدرتمندان است. برای اجرای شایسته‌ی  رفع محرومیّتها و شکافهای عمیق طبقاتی، چشم امیدمان به جوانها است.

و توصیه نهایی بحث سبک زندگی است. سبک زندگی ایرانی – اسلامی آن‌چیزی که در سالهای مختلف رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند ، ساده زیستی، دوری از تجملات و مصرف گرایی، تاکید بر حمایت از تولید داخلی و … است که همگی در راستای زمینه سازی سبک زندگی منتظران واقعی عصر ظهور است.

نیمه ماه شعبان است و ولادت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ؛ پس چه بهتر که از همین حالا همه کارهایمان در جهت رفع موانع ظهور باشد. مگر نه اینکه امسال سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است ، پس بیایید سیاهی لشگر نباشیم ! در جهت تولید و اشتغال با رویکرد اخلاق مهدوی، فعالیتهایمان را جهت دهی کنیم تا بزرگترین بلای جامعه بشری که همان دور ماندن از درک معصوم است را دفع نماییم، و قدمی به سمت ظهور نزدیکتر شویم ان شاءالله .

مهدی پیرهادی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.