کد خبر : 163592
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مارس 2021 - 19:27

استاندار آذربایجان شرقی: خیران شبستر بنیان‌گذار تحولی بزرگ در آینده شده‌اند

استاندار آذربایجان شرقی: خیران شبستر بنیان‌گذار تحولی بزرگ در آینده شده‌اند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهرستان شبستر دیار مردان بزرگی است که با اقدامات خیرخواهانه خود در عرصه‌های مختلف، بنیان‌گذار تحولی بزرگ در آینده و الگویی برای اقدامات مشابه در سطح کشور شده‌اند.

به گزارش شبستر خبر، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس در شهرستان شبستر، با قدردانی از دست‌اندرکاران ایجاد و راه‌اندازی این مرکز، گفت: تشکر اصلی را باید از خیران بزرگوار شهرستان شبستر داشته باشیم و افتخار می‌کنیم که استان ما چنین مردان بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد اقدامات خوبی از سوی خیران در حوزه‌های عمرانی و آموزشی بوده‌ایم، افزود: این اقدامات تنها در بعد عمرانی آن خلاصه نمی‌شود؛ بلکه یک سرمایه‌گذاری برای تحولی بزرگ در آینده است که به الگویی برای سایر شهرها و استان‌ها هم تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انسان، محور توسعه است، گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار و بالنده هستیم باید از مدرسه شروع کنیم، زیرا توسعه تحولی است که باید در ذهن‌ها اتفاق بیفتد و عزم عمومی با آن همراه باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در عرصه علم و فناوری در کشورمان انجام شده است، افزود: مطمئناً کشور ما جایگاه بسیار بالاتری دارد و همان‌طور که در افق ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده، ما باید پرچمدار تولید علم در منطقه باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه تبریز و آذربایجان، اسطوره تاریخ هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، به دو ویژگی نخبه‌پروری و جریان‌سازی آذربایجان و تبریز اشاره کردند که این افتخار، مدیون انسان‌های بزرگ این خطه است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اهتمام دستگاه‌های مسئول در توسعه مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، استمرار حمایت‌‌های خیران شهرستان شبستر را در این زمینه خواستار شد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس را اقدامی در سطح ملی دانست و گفت: ورود خیران به حوزه علم و فناوری امر مبارکی است.

مهدی کشمیری، مشارکت خیران در این حوزه را الگوی خوبی برای خیران در سطح کشور عنوان کرد و گفت: باید همت کنیم تا یک مجموعه فاخر در این مرکز شکل بگیرد و تبدیل به مجموعه‌ای شود که پاسخگوی اشتغال و ظرفیت‌های در منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید ادبیات تحقیق و توسعه که امروزه مبتنی بر نوآوری باز است، در صنایع ما شکل بگیرد، افزود: از خیران بزرگوار می‌خواهیم که حمایت از کارآفرینان و دانشجویان خلاق و ورود آنها به بازار را نیز مورد توجه قرار دهند.

فرماندار شبستر هم در این مراسم استفاده از ظرفیت خیران در پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای را یکی از امتیازهای این شهرستان عنوان کرد و گفت: در سایه مشارکت خیران در عرصه‌های مختلف، نرخ بیکاری در شهرستان شبستر بسیار پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری و استانی است.

حسین عبداللهی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، گفت: از بین ۶۳ هزار روستای کشور، بنیس اولین روستایی است که صاحب مرکز رشد می‌شود و این افتخاری برای شهرستان شبستر است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.