کد خبر : 163544
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 مارس 2021 - 22:54

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

معاونت پرورشی حساس ترین نقطه آموزش و پرورش است

معاونت پرورشی حساس ترین نقطه آموزش و پرورش است

امام جمعه تبریز گفت: معاونت پرورشی با ابتکارهای نو، حساسترین نقطه آموزش و پرورش است. معاونین پرورشی حکم پدر و مربی را دارند.

به گزارش شبسترخبر، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در دیدار کارکنان آموزش و پرورش شبستر با وی اظهار داشت: کار اساسی معلم هدایت کودکان از ظلمت به سوی نور است تا نگذارد در ذهن آنها آمال و آرزوهایی که منجر به فساد می شود، ایجاد شود. امام(ره) شغل معلمی را به شغل انبیا شبیه دانست.

وی افزود: معلم و مربی بیش از هر فرد دیگری، در ذلالت و گمراهی انسان موثر است. معلمان مخصوصا مربیان پرورشی با هدایت خود راه راست یا غلط را به دانش آموزان نشان می دهند. اگر در آموزش و پرورش، دانش آموز با فساد پرورش یابد، با اخلاق فاسد خود می تواند کشوری را به فساد بکشد. پس همه مسئول هستیم. گاهی شریک جرم آنهاییم و گاهی در نورانیت کارهای آنها شریک هستیم. پس قدر خود را بدانید.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در قرآن به جز یک مورد همیشه تربیت مقدم بر تذکیه است گفت: باید در حوزه پرورشی از نیروهای متعهد و متخصص استفاده شود. از بهترینها و متدین ترین و متعهدترین افراد در امور پرورشی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش مجازی باعث شده در مسائل پرورشی افت و رکود ایجاد شود و این خود به خود، دغدغه پرورشی در مسئولان و اولیا را کمتر کرده است. اهمیت مسائل تربیتی بسیار بالاست.

آل هاشم ادامه داد: تعامل در عمل در بین نهادهای آموزش و پرورش باید بالا باشد تا پرورش به خوبی انجام شود و این تعامل بتواند اثرات مثبت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تحرک و فعالیت برای رشد دانش آموزان از لحاظ فکری، عقلانی و جسمانی بسیار مهم است، گفت:شیطنت و بازی گوشی کودکان در دوران خردسالی، نشانه هوش بالای کودک است. کودکان باید در مساجد حضور یابد و هیئت امنا آنها را با شیطنتهایشان قبول داشته باشند تا کودکان با مسجد مانوس شوند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت پرورشی با ابتکارهای نو، حساسترین نقطه آموزش و پرورش است. معاونین پرورشی حکم پدر و مربی را دارند.

در ادامه این جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان با تبریک ۸ اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، گفت: ۳۲۰۰نفر در حوزه پرورشی آموزش و پرورش در استان فعالیت دارند.

وی افزود: با راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان در حوزه تعلیم و تربیت، تربیت عملی به خصوص برای دانش آموزان در سبک، دیدگاه و رویکرد جدید، در بدنه آموزش و پرورش اجرایی می شود.

جعفر پاشایی ادامه داد: با وجود ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان، ۵۰ دارالقران به ۲۳۰ هزار نفر در بخش های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت و .‌..خدمات داده می شود.
وی افزود: در نهضت نمازخانه سازی ۱۶۰ هزار نمازخانه ساخته شده است و ۲۲ باب نمازخانه نیز در حال تکمیل است و تفاهم نامه ۲۵ باب نمازخانه نیز آماده است.

پاشایی با بیان بعضی از اقدامات معاونت پرورشی گفت: اعزام مبلغان به مدارس، فعالیتهای تشکلهای درون سازمانی مثل سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی که با اعزام سالیانه ۲۵ هزار نفر در قالب راهیان نور، اقدامات زیاد برای گام دوم انقلاب، کمکهای مومنانه و… ازجمله این فعالیتهاست که در سطح کشور یکی از حوزه های پیشتاز هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش از دیگر اقدامات آموزش و پرورش را تجهیز مدارس کشور به کتابخانه و افزایش سرانه از ۹ جلد کتاب به ۱۱ جلد، جشنواره های مختلف مانند فرهنگی و هنری، لاله های روشن، فردا، علمدار، علوی، مهتاب در نور، آینه زمان و… نام برد.

وی گفت : با ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی و ۴۰ مرکز مشاوره در راستای آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در استان تلاش می کنیم.

پاشایی با بیان اینکه از ۳ اسفند سال قبل مدارس حضوری نیست ادامه داد: در کنار مدافعان سلامت، مجاهدان آموزش نیز حضور یافتند تا هیچ دانش آموزی از آموزش جدا نماند. کارهای ابتکاری چون حضور یاریگران آموزشی که توسط ۱۶۵۰ نفر از همکاران بصورت کاملا اختیاری در روستاها انجام شد، همچنین در برنامه سنجشگران آموزش از جمله کارهای خوب دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

گفتنی است در پایان این دیدار از مناطق فعال در حوزه پرورشی و امور تربیتی که آموزش و پرورش شبستر نیز جزو این مناطق بود با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.