کد خبر : 163530
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فوریه 2021 - 19:48

معاون فرماندار شهرستان شبستر:

آموزش و پرورش یکی از مهم ترین محافل و مجامع علمی و فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی است / مسائل و آسیب های اجتماعی در مدارس بیشترمورد توجه قرار گیرند

آموزش و پرورش یکی از مهم ترین محافل و مجامع علمی و فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی است / مسائل و آسیب های اجتماعی در مدارس بیشترمورد توجه قرار گیرند

معاون فرماندار شبستر با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهم ترین محافل و مجامع علمی و فرهنگی در حوزه مسائل اجتماعی است گفت: مسائل و آسیب های اجتماعی باید در مدارس بیشترمورد توجه قرار گیرند.

به گزارش شبستر خبر، حسن سلیمی د رجلسه مدیران مدارس شهرستان شبستر اظهار داشت: مسائل و آسیب های اجتماعی در کشور روز به روز گسترده تر می شوند و بایستی این آسیب ها در محافل و مجامع علمی و فرهنگی کالبد شکافی شده و راه حلی برای اینگونه مسائل طراحی شود که آموزش و پرورش یکی از این محافل و البته مهم ترین آنها می باشد.

وی افزود: یکی از موضوعات اساسی که در شهرستان از دغدغه های اصلی مسئولین است و باید توجه ویژه به آن کرد؛ بحث خودکشی است که این امر در بین دانش آموزان نگرانی هایی را برای خانواده ها و مسئولین ایجاد کرده است.

معاون فرماندار شهرستان شبستر در ادامه با اشاره به عوامل مهم خودکشی در بین جوانان عنوان کرد: ناامیدی در حل مشکلات، بیماری های روحی و روانی، افسردگی، ناتوانی در حل مسائل و مشکلات، صحبت کردن درباره خودکشی در بین افراد از مهم ترین دلایل خودکشی در بین نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه باید دانش آموزان را از گرفتار شدن در اینگونه دامها آگاه سازی کنیم بیان کرد: صحبت کردن در مورد خودکشی در محافل مختلف در سنین دانش آموزی از آسیبهای جدی در این مورد است که نباید اجازه دهیم این صحبتها در این محافل ایراد شود و نقش آموزش و پرورش در این آگاه سازی بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اضافه کرد: فکر خودکشی کردن در بین دختران دانش آموز و دانشجو به دلیل روحیه شکننده ای که دارند بیشتر از افکار پسران دانش آموز و دانشجو است که لازم است معاونین و مربیان پرورشی در مدارس اهتمام ویژه ای به این امر داشته داشته باشند.

وی کودک همسری، اعتیاد، سیگار  وقلیان را از دیگر آسیبهای اجتماعی در حوزه دانش آموزی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در مدارس ما معلمان بیشتر به مسائل آموزشی می پردازند و مسائل و آسیبهای اجتماعی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و انتظار این است که دست اندرکاران تعلیم و تربیت ما در مدارس در حوزه اجتماعی کردن دانش آموزان و آگاه سازی آنها در مورد انواع آسیبهای اجتماعی بیشتر وقت بگذارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.