کد خبر : 163526
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فوریه 2021 - 19:42

مدیر آموزش و پرورش شبستر:

آموزش مجازی بهترین فرصت برای خلق و ایجاد خلاقیت هاست/ نظام رتبه بندی معلمان از اول فروردین ماه سال آینده اجرا خواهد شد

آموزش مجازی بهترین فرصت برای خلق و ایجاد خلاقیت هاست/ نظام رتبه بندی معلمان از اول فروردین ماه سال آینده اجرا خواهد شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شبستر گفت:آموزش مجازی بهترین فرصت برای خلق و ایجاد خلاقیت هاست.

به گزارش شبستر خبر، ابوالفضل اکرمی در  جلسه مدیران مدارس شهرستان شبستر اظهار داشت: حدود ۱۶۰ سال است که آموزش در کشور ما قدمت دارد و آموزش مجازی که شیوع کرونا باعث و بانی آن شد در کشور ما در طول تاریخ بی سابقه است و موجب آن شد که شکل آموزش از شیوه سنتی به شیوه مجازی تغییر پیدا کند.

وی افزود: آموزش مجازی بهترین فرصت برای خلق و ایجاد خلاقیت هاست و می بینیم که مدیران، معلمان و افراد دخیل در آموزش و پرورش از راه های گوناگون برنامه های مختلفی را برای آموزش با کیفیت دانش آموزان طراحی و اجرا می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شبستر با بیان اینکه عمود و خیمه آموزش و پرورش مدرسه است خاطرنشان کرد: همه افراد به اهمیت مدارس و به اینکه تمامی استعدادهای دانش آموزان بایستی در مدارس شکوفا شوند پی برده اند، معلمان و مدیران مدارس هم محور اصلی این عمود و خیمه هستند و شیوع کرونا در کشور باعث شد که اقشار مختلف مردم به اهمیت و جایگاه شغل معلمی در کشور پی ببرند.

وی با اعلام این خبر که نظام رتبه بندی معلمان از اول فروردین ماه سال آینده اجرا خواهد شد اظهار داشت: در این مرحله از نظام رتبه بندی کمتر به مدرک تحصیلی و سابقه تحصیلی پرداخته شده است و محور اصلی در این مرحله از رتبه بندی کیفیت کار و آموزش معلمان و مدیران مدارس و توجه به صلاحیت و شایستگی آنها در این زمینه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شبستر در بخش دیگری از سخنان خود به آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور و نتایج آنها اشاره کرد و گفت: در این آزمون خوشبختانه ۷۶ نفر به عنوان سهمیه آموزش و پرورش منطقه شبستر به دستگاه اضافه خواهند شد که همه این قبولین تکمیل پرونده کرده و مصاحبه آنان انجام پذیرفته است وظرف دو سه روز آینده نتایج نهایی این آزمون و نفرات پذیرفته شده اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش شبستر هم در این جلسه گفت: نظارت جدی بر آموزش از طریق فضای مجازی و حضور در کلاسهای مدارس انجام می گیرد و هدف این است که کیفیت آموزش در کلاسها و آموزش مجازی افزایش پیدا کند.

یعقوب نیکوکار با اشاره به این نکته که برای پایه های نهم و دوازدهم به دلیل انتخاب رشته و آمادگی برای کنکور باید توجه ویژه ای داشت خاطرنشان کرد: برای کلاسهای تقویتی این پایه ها مجوز دریافت کرده ایم و این کلاسها به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهند شد.

نیکوکار در ادامه بیان داشت: در بعضی مدارس شاهد هستیم که مدیران مدارس در حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس افراط و تفریط می کنند؛ مدیران محترم مدارس در نظر داشته باشند که حضور دانش آموزان در مدارس کاملا اختیاری است و نباید مدیری دانش آموز را به اجبار به مدرسه آورده و نباید هم به اجبار مانع حضور او در مدرسه شود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شبستر در پایان تشکیل ستاد کنکور در مدارس متوسطه دوم و استفاده از مشاوران تحصیلی در این مورد را الزامی دانست و عنوان کرد: خواهشمندیم مدیران محترم مدارس به این امر توجه ویژه داشته باشند و با راهنمایی و مشاوره دانش آموزان توسط مشاورین مدارس؛ آنها را در انتخاب رشته صحیح یاری کنند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.