کد خبر : 163520
تاریخ انتشار : شنبه 20 فوریه 2021 - 18:54

رئیس دانشگاه آزاد شبستر:

تولید نهاده‌های دامی از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی

تولید نهاده‌های دامی از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر از تولید نهاده‌های دامی از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

غلامرضا کاظمی‌زاده در گفتگو با شبستر خبر، اظهار داشت: تا امروز ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی حاصل کشتار کشتارگاه‌های صنعتی دور ریخته می‌شد؛ اما اکنون توانسته‌ایم با همت استادان دانشگاه آزاد اسلامی شبستر به تکنولوژی تبدیل این ضایعات به نهاده‌های دامی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا کشتارگاه‌ها به‌عنوان واحد تولیدی مادر محسوب می‌شوند و در کنار آن فرآورده‌های مختلفی تولید می‌شود که سود بسیار بیشتری دارد، این در حالی است که عمدتاً در کشور ما تولیدات کشتارگاه‌ها برای تبدیل به فرآورده‌های مختلف به خارج از کشور صادر می‌شود و سپس با قیمت گران‌تری دوباره به کشور بازمی‌گردد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر با بیان اینکه این دانشگاه با حرکت به سمت درآمدهای غیرشهریه‌ای و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در این مسیر قرار گرفته است و اکنون در حال عقد قرارداد تولید نهاده‌های دامی از ضایعات شکمبه‌های گاوی و گوسفندی با کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز هستیم تا روزهای آتی خط تولید آن را به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته کاظمی‌زاده، دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر علاوه بر این تفاهم‌نامه برای اخذ مجوزهای لازم به‌منظور ایجاد مرکز تحقیقات صنایع غذایی و تبدیلی و آزمایشگاه همکار با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود اقدام کرده و در راستای افزایش درآمدهای غیر‌شهریه و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت می‌کند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.