کد خبر : 163365
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 ژانویه 2021 - 20:52

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی:

فشارها برای گرفتن صلاحیت را خنثی می‌کنیم

فشارها برای گرفتن صلاحیت را خنثی می‌کنیم

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در آذربایجان شرقی گفت: ابهاماتی در قوانین انتخابات شوراها وجود دارد که زیر تیغ نمایندگان مجلس رفته است.

به گزارش شبسترخبر، جعفر راستی با اشاره به لزوم افزایش حساسیت‌ها برای تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر، اظهار داشت: در تنش های اجتماعی، نباید احساسی عمل کرد و حتما بایستی تمامی جوانب رعایت شده و حق کسی ضایع نشود و نباید تمام دروازه را باز گذاشت تا کسی که اهلیت ندارد وارد عرصه شود؛ متاسفانه الان نتیجه این کار را بعد از چهار سال مشاهده می‌کنیم.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای آذربایجان شرقی افزود: وقتی درهای ورودی به انتخابات شوراها بدون حد و مرز باز شود، نتیجه این می‌شود که مفاسد اقتصادی و اخلاقی در این پارلمان بیش از حد شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش حساسیت‌ها برای تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر گفت: این دوره سعی خواهیم کرد با در نظر گرفتن جوانب قانونی، آن دسته از افرادی که برازنده جمهوری اسلامی ایران نبوده و نسبت به بیت المال نامحرمند، وارد عرصه انتخابات نشوند.

راستی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم در حق کسی اجحاف شده و آبروی او ریخته شود بلکه طبق مستندات و استعلام از مراجع قانونی صلاحیت افراد را بررسی می کنیم. امیدواریم افرادی پیروز انتخابات شوند بتوانند چهار سال در آبادانی شهر و روستای خود کوشا باشند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان در پاسخ به سوال دیگر تبریزبیدار مبنی بر اینکه آیا مجلس ساز و کار جدیدی برای تأیید صلاحیت داوطلبین شوراها در سال ۱۴۰۰ تعیین خواهد کرد یا نه، گفت: موضوعی در صحن مجلس مطرح است تا اصلاحاتی در قانون شوراها انجام گیرد که نتایج آن در آینده نزدیک مشخص می شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی چارچوب‌ها در قانون شوراها مشخص شده اما به نظر می رسد ابهاماتی در این قانون وجود داشت که قرار است در صحن مجلس زیر تیغ نمایندگان برود.

وی با بیان اینکه همیشه این نگرانی وجود دارد که برخی برای صلاحیت افراد به هیات نظارت فشار بیاورند، گفت: افرادی که در این قضیه مسئولیت دارند، باید به مسئولیت خودشان عمل کنند. اگر من به عنوان مسئول هیات نظارت استان، گیر الکی به فردی دهم و یا بدون به فرد غیر ذیحق کمک کنم، در محکمه عدل الهی پاسخگو خواهم بود.

راستی اظهار داشت: با ترکیبی که در هیات نظارت این دوره در استان ها وجود دارد، فکر می‌کنم که حق به حق دار برسد و فشارها برای صلاحیت گرفتن خنثی شود.

انتهای پیام/تبریز بیدار/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.