کد خبر : 163361
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 ژانویه 2021 - 20:58

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

افزایش تعداد مددجویان آذربایجان شرقی حاصل تصمیمات اشتباه سایر ارگانها و نهادها است/افزایش ۳۱درصدی کمک های مردمی شهرستان شبستر/رتبه دوم کمیته امداد شبستر در اشتغال زایی

افزایش تعداد مددجویان آذربایجان شرقی حاصل تصمیمات اشتباه سایر ارگانها و نهادها است/افزایش ۳۱درصدی کمک های مردمی شهرستان شبستر/رتبه دوم کمیته امداد شبستر در اشتغال زایی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت:افزایش تعداد مددجویان آذربایجان شرقی حاصل تصمیمات اشتباه سایر ارگانها و نهادها است.

به گزارش شبسترخبر،محمد کلامی عصر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران شهرستان شبستر اظهار داشت: کاریابی، اشتغال، بیمه، وام‌های اشتغال برای ۱۶۵۰ نفر در سال جاری حاصل فعالیت شبانه روزی کارکنان  اداره کل کمیته امداد استان است.

وی افزود: مواجهه با فقر و فقر زدایی کاری است که نیاز به دانش دارد و دانش مواجهه بافقر، تلفیقی از عشق و منطق است که سربازان ملت در کمیته امداد آن را در نهاد خود دارند که در این راستا کمیته امداد آذربایجان شرقی در بحث اشتغال، به عنوان دستگاه برتر استان معرفی شد.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: در رزمایش مرحله اول که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، مبلغ ۲۷ میلیارد تومان صرف رسیدگی به معیشت نیازمندان استان شد و در رزمایش دوم  نیز که در آن تفاهم‌نامه ای با فروشگاه‌های رفاه استان برای خرید خانواده‌های مددجو بسته شد مبلغ ۷/۵ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

کلامی ابراز کرد: در رزمایش مرحله سوم نیز که به مناسبت ماه‌های محرم و صفر برگزار شد مبلغ ۴۳ میلیارد تومان در سطح استان صرف امور معیشتی خانواده‌های نیازمند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با تقدیر از زحمت کارکنان کمیته امداد شهرستان شبستر عنوان کرد: کمیته امداد شبستر در بین  ۲۶ اداره موجود در استان، در بحث اشتغال زایی رتبه  دوم را کسب کرده  و این نشانگر فعالیت هوشمندانه مردان کمیته امداد شبستر است.

وی ادامه داد: تعداد خانواده‌های مدد جو در سال جاری در شهرستان شبستر ۴۲۰۰ خانواده است و کمک‌های مردمی شهرستان شبستر در سایه فعالیت مطلوب و شفاف سازی عملکردهای منطقه‌ای نسبت به سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است.

کلامی یادآور شد: در جذب کمک‌های مردمی نیز کمیته امداد شبستر رتبه هشتم را در استان کسب کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی ابراز کرد: از آنجایی که چهار اداره در شهر تبریز  فعالیت دارند و شهرهای بزرگی همچون مراغه، میانه و مرند جمعیت زیادی دارند بنابراین باتوجه به نسبت جمعیتی بازهم کمیته امداد شبستر در جذب کمک‌های مردمی در سال جاری عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: خوشبختانه  ۴۸۰۰ خانواده در سال گذشته در سطح استان، توانمندسازی شده و خودکفا شده و از کمیته امداد خارج شده‌اند.

کلامی تصریح کرد: متاسفانه  در سال جاری به خاطر بی ثباتی‌های اقتصادی و بیماری کرونا، سال خاصی برای کمیته امداد است و در این سال ۱۵هزار خانواده در سطح استان یعنی ۲۲ هزار نفر به عنوان تحت پوشش جدید وارد سیستم کمیته امداد استان شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی ادامه داد: افزایش تعداد مددجویان در سال جاری حاصل تصمیمات اشتباه سایر ارگانها و نهادها است، اما وظیفه کمیته امداد استان در هر حالتی مبارزه با فقر است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۲هزار جهیزیه برای عروسان تحت پوشش فراهم و تحویل داده شده است ابراز کرد:برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش نیز برای هر نفر ۶۰۰هزار تومان هزینه خرید کتب درسی و …. پرداخت شده  و در بین مددجویان ۲۲ نفر در کنکور سراسری رتبه زیر ۲ هزار کسب کرده‌اند.

کلامی در پایان گفت: ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار استانی وام‌های اشتغال بود که ۱۰۰ درصد این اعتبار در استان صرف شده و برای ۷ هزار نفر در سطح استان اشتغال زایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.