کد خبر : 163224
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دسامبر 2020 - 15:06

امام جمعه شبستر: تشکیل نهضت سواد آموزی مهمترین اقدام فرهنگی انقلاب بود

امام جمعه شبستر: تشکیل نهضت سواد آموزی مهمترین اقدام فرهنگی انقلاب بود

امام جمعه شهرستان شبستر گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی مهمترین اقدام فرهنگی انقلاب بود.

  به گزارش شبستر خبر، حجت الاسلام یونس کیانی در دیدار با مسئولین نهضت سوادآموزی شهرستان با گرامیداشت هفته سوادآموزی اظهار کرد: هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی رحمه الله فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت.

وی افزود: در اوایل انقلاب شعار نهضت سوادآموزی کشور مبارزه با بیسوادی بود ولی هم اکنون و در جامعه امروزی مبارزه با کم سوادی به عنوان شعار اصلی در جهت باسواد نمودن تمامی اقشار جامعه مبدل شده است.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه ایجاد انگیزه در نهضت سوادآموزی مخصوصا در سنین بالا اهمیت بسزایی دارد عنوان کرد: امروزه انگیزه بزرگسالان نسبت به فراگیری علم کمتر شده است، زیرا آینده را تاریک می بینند و آینده  ایده آلی را که برای خود ترسیم نموده اند نمی توانند در آن به اهداف خود دست پیدا کنند، لذا باید از نظر روحی و روانی در اینگونه اشخاص ایجاد انگیزه کنیم.

کیانی با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسب خواندن و نوشتن برای همه افراد جامعه فراهم شود، گفت: به برکت انقلاب و با توسعه آموزش‌های نهضت سواد آموزی برای ریشه کنی بیسوادی افراد محروم از خواندن و نوشتن به دانشگاه‌ها راه یافته‌اند از این رو باید این مسیر دوام و قوام داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود توجه به معنویات را سرآمد تمامی موفقیت های انسان دانست و ادامه داد: هرکس به خدا توکل کند و از خداوند متعال طلب امداد نماید قطعا به موفقیتهای بزرگی دست پیدا خواهد کرد.

مدیر آموزش و پرورش شبستر هم در این دیدار با ارائه گزارشی از آمار آموزش دهندگان و سواد آموزان شهرستان گفت: در سطح شهرستان تعداد ۴۵ نفر آموزش دهنده فعال داریم که در سه دوره سوادآموزی ، انتقال و تحکیم سواد به انجام فعالیت می پردازند.

ابوالفضل اکرمی ادامه داد: در دوره سوادآموزی در بازه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال از سهمیه اختصاص یافته به شهرستان ۵۶ درصد، در دوره تحکیم ۱۱۴ درصد و در دوره انتقال ۱۰۰ درصد جذب سوادآموز داشتیم که با در نظر گرفتن هر سه دوره میانگین جذب در سالتحصیلی جاری به ۸۵/۳۳ درصد می رسد.

اکرمی با بیان اینکه در شهرستان شبستر ۳ مرکز یادگیری در شهرهای شبستر ، وایقان و سیس دایر هست و فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در این مراکز سوای از آموزش سواد ؛ با برگزاری کارگاههای عملی برای آموزش حرف برای سوادآموزان سعی کرده ایم تا با این آموزشها آنها را برای اشتغال در حرفه های مورد نظر آماده کنیم.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.