کد خبر : 163114
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 دسامبر 2020 - 13:13

پیش اجلاس سراسری نماز در شبستر به صورت مجازی برگزار شد+عکس

پیش اجلاس سراسری نماز در شبستر به صورت مجازی برگزار شد+عکس

بیست و نهمین پیش همایش اجلاس سراسری نماز به صورت مجازی و پخش آنلاین از شبکه شاد در دفتر امام جمعه شهرستان شبستر برگزار شد.

به گزارش شبستر خبر، حجت الاسلام  یونس کیانی در پیش همایش اجلاس سراسری نماز که به صورت مجازی برگزار شد به ضروت اقامه نماز و اهمیت آن در مدارس و اجتماع تاکید کرد و اظهار داشت: اقامه نماز در همه ادیان و بین همه‌ پیامبران الهی مرسوم بوده است و پرداختن بیش از ۱۵ آیه از قرآن به نماز و اهمیت آن، نشان از جایگاه والای این فریضه الهی دارد.

وی افزود: نماز معیاری است که نشان می دهد انسان تا چه اندازه از گناه دوری می کند، اگر نماز انسان را از معصیت دور نگه دارد پس معلوم  است که نماز او در پیشگاه خداوند متعال مورد قبول واقع شده است و این جنبه فردی نماز است.

کیانی به جنبه اجتماعی نماز هم اشاره کرد و افزود: نماز، جامعه و خانواده را هم از گناهان دور نگه می دارد، اگر در جامعه به فرهنگ نماز و نماز خوانی اهمیت داده شود، انحرافات اخلاقی، مذهبی و … قطعا در جامعه کاهش خواهد یافت.

وی ضمن بیان اهمیت نماز در دوره نوجوانی و جوانی به حدیثی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: خداوند متعال جوانی را دوست دارد که جوانی اش را در راه اطاعت خداوند سپری می کند.

امام جمعه شبستر خاطرنشان کرد: شخصی از پیامبر اکرم (ص) سوال کرد که  ای پیامبر چگونه از نعمتهای خداوند سپاسگزاری کنیم و ایشان جواب دادند که نماز بخوانید و خواندن نماز قدردانی از نعمتهای پروردگار متعال است و این واقعیت نماز است.

 مدیر آموزش و پرورش شبستر هم در ابتدای این مراسم با اشاره به اهمیت نماز و برنامه های آن اذعان کرد: اجرای برنامه های نماز و برگزاری نماز جماعت در مدارس در سرفصل اول برنامه های آموزشی و پرورشی قرار دارد، به طوری که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحتهای ۶ گانه ، اولین مطلب اشاره به تعلیم و تربیت اعتقادی و عبادی و اخلاقی دارد و بر ترویج فرهنگ نورانی نماز در سطح جامعه و مدارس تأکید دارد.

ابوالفضل اکرمی با بیان اینکه توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برگزاری نماز جماعت در مدرسه نتایج مثبتی دارد، افزود: نتیجه توسعه فرهنگ نماز تقویت شایستگی های اعتقادی، اخلاقی، ترویج فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد روحیه جهادی و انتظار که زمینه ظهور آقا ولی عصر (عج) و استقرار دولت عدل با بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه و نقش الگویی معلمان می شود.

.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.