کد خبر : 163091
تاریخ انتشار : شنبه 5 دسامبر 2020 - 13:48

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و فخری‌زاده با زبان هنر ترویج و ماندگار شود

مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و فخری‌زاده با زبان هنر ترویج و ماندگار شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حاج قاسم سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب دانست و گفت: سراسر حیات ایشان در حوزه‌های مختلف سرشار از نکات و آموزه‌های ماندگار است و این مکتب باید با زبان هنر زنده نگه داشته شود.

به گزارش شبستر خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین رونمایی از پوسترهای دو جشنواره ملی «سوگواره شعر فاطمی» و «از قاسم تا محسن»، با اشاره به اینکه باید سیره و منش سیاسی حضرت زهرا (س) و برکات قیام آن حضرت در دفاع از اصل امامت و ولایت در سوگواره شعر فاطمی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: زبان هنر بهترین ابزار برای تبیین عظمت و منش اهل بیت (ع) به ویژه حضرت زهرا (س) برای بانوان است.

وی در ادامه، حاج قاسم سلیمانی را نه یک فرد بلکه یک مکتب دانست و افزود: سراسر حیات ایشان در حوزه‌های مختلف سرشار از نکات و آموزه‌های ماندگار است و این مکتب باید با زبان هنر زنده نگه داشته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اقدامات علمی شهید فخری زاده را برای ارتقای اقتدار علمی ایران بسیار اثربخش عنوان کرد و ابراز داشت: این عظمت علمی شهید بود که دشمن را به هراس انداخت و به دنبال به شهادت رساندن ایشان بودند، لذا باید عظمت کارهای علمی این شهید بزرگوار هم به زبان هنر تبیین شود تا منش و زندگی علمی او ماندگارتر شود.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: همزمانی اربعین شهید فخری زاده با ۸ دی ماه، روز بصیرت در آذربایجان‌شرقی یکی از همزمانی‌های مبارک است که می‌توان نسبت به تبیین جایگاه پیشتازانه تبریز در رویدادهای سیاسی در کشور برنامه ریزی کرد.

وی بصیرت را لازمه سربلندی از همه آزمون‌های زمانه دانست و گفت: بصیرت به عنوان مشعل فروزان باید در همه مقاطع سیاسی چراغ راه جامعه ما باشد.

نمایش آثار برتر جشنواره «از قاسم تا محسن» در کنار مزار حاج قاسم

حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی شهردار تبریز هم در این مراسم، با بیان اینکه این جشنواره شعر و پوستر، تلاشی هنرمندانه در پاسخ به اقدام ناجوانمردانه دشمنان ایران و نهضت جهانی مقاومت است، ابراز داشت: راه شهدا، به ویژه شهدای علمی متوقف شدنی نیست چراکه به واسطه مکتبی که ایجاد کرده‌اند راه آنها را هزاران قاسم سلیمانی و هزاران فخری زاده ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به همزمانی اختتامیه جشنواره «از قاسم تا محسن» با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و روز بصیرت مردم آذربایجان، گفت: آثار تولید شده در این فراخوان در هماهنگی با شهردار کرمان و در گلزار شهدای این شهر به یاد شهدای تبریز و آذربایجان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.