کد خبر : 162971
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 نوامبر 2020 - 19:33

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

مدرسه تاریخی روستای بنیس مرمت می‌شود

مدرسه تاریخی روستای بنیس مرمت می‌شود

مدرسه تاریخی روستای «بنیس» از توابع شهرستان شبستر با انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه بین میراث فرهنگی، آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با دهیاری این روستا و انجمن توسعه عمران شبستر، مرمت و بهسازی می‌شود.

به گزارش شبسترخبر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی در مراسم امضای این تفاهم نامه، همکاری بین دستگاهی برای مرمت و بازسازی آثار و ابنیه های تاریخی را یکی از رئوس فعالیت های این مجموعه خواند و از آمادگی میراث فرهنگی استان برای همکاری و امضای تفاهم نامه های مختلف با دستگاه های اجرایی و نهادهای غیر دولتی خبر داد.

احمد حمزه زاده افزود: این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی از ابنیه تاریخی شهرستان شبستر منعقد شده است که مرمت، حفاظت و احیای مدرسه تاریخی «درخشانی» روستای بنیس شهرستان شبستر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گفته وی این تفاهم‌نامه با هدف آسیب‌شناسی، استحکام‌بخشی، تعمیر، مرمت، احیا و بهره‌برداری از دبستان «درخشانی» روستای بنیس منعقد شده است که اعتبار آن به مدت ۲ سال از تاریخ امضاء و مبادله آن خواهد بود و در صورت نیاز و تائید طرفین تمدید خواهد شد.

حمزه زاده اظهار داشت: پس از حفاظت، مرمت و احیای دبستان تاریخی «درخشانی» روستای بنیس، در راستای بهره‌برداری مناسب از این بنای تاریخی، کاربری فرهنگی و اجتماعی زیر نظر میراث فرهنگی آذربایجان شرقی تعریف و توسط دهیاری و انجمن توسعه عمران شهرستان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.