کد خبر : 162947
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 نوامبر 2020 - 18:26

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

حمام‌های تاریخی شبستر مرمت می‌شوند

حمام‌های تاریخی شبستر مرمت می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از پیشبرد پروژه‌های مرمتی حمام‌های تاریخی شهرستان شبستر در پی انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه مابین اداره‌کل استان، فرمانداری، شهرداری و انجمن خیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

به گزارش شبستر خبر، احمد حمزه زاده اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای پیشبرد اهداف حفاظتی و مرمتی از ابنیه تاریخی شهرستان شبستر منعقد شده است که مرمت، حفاظت و احیا حمام های تاریخی شهرستان در دستور کار قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهداف این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه با هدف آسیب شناسی، استحکام بخشی، تعمیر، مرمت، احیا و بهره برداری از حمام های تاریخی شهرستان از جمله حمام های ثبت ملی شده، دوقلو و دانشوری منعقد شده است.

حمزه زاده ادامه داد: اعتبار این تفاهم‌نامه به مدت سه سال از تاریخ امضا و مبادله آن خواهد بود که در صورت نیاز و تائید طرفین تمدید می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: پس از حفاظت، مرمت و احیا حمام های تاریخی شهرستان شبستر، در راستای بهره برداری مناسب از این ابنیه تاریخی، کاربری فرهنگی و گردشگری زیر نظر میراث فرهنگی استان تعریف و توسط شهرداری شبستر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

حمزه زاده با اشاره به حمایت و تلاش های مستمر انجمن خیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شبستر در راستای صیانت از مواریث تاریخی و تقویت زیرساخت های گردشگری این شهرستان، گفت: انجمن خیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شبستر نخستین انجمن خیران استان است که همواره در راستای اهداف صیانتی این اداره کل تلاش می کند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.