کد خبر : 162894
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 نوامبر 2020 - 11:47

شبستر خبر “پای حرف مردم”

شبستر خبر “پای حرف مردم”

واقعیت غیر قابل انکار اقتصاد ما ، کم توجهی و در برخی موارد حتی بی توجهی به مردم در تدوین سیاستگذاری ها و تاثیر آنها بر زندگی مردم است. نقصانی که در دولت های گوناگون با شدت و ضعف های مختلف ادامه داشته و دارد.

ضعفی که باعث شده بسیاری از سیاستها به نتیجه دلخواه و از قبل پیش بینی شده  منتج نگردد. بی اعتمادی مردم به سیاستهای اقتصادی وعدم همراهی آنان در برخی موارد مثل انصراف از دریافت یارانه ها، نتیجه همین کم توجهی و کم لطفی سیاستگذاران به مردم و نقش آنان در اقتصاد و تاثیرپذیری آنان از این سیاستها است.

هر کجا و در هر سیاستی که نقش و جایگاه مردم دیده شده و واقعیتها در آن مد نظر قرار گرفته، سیاست فوق اثر بخش تر بوده و آثار و نتایج ملموس آن بیشتر متوجه مردم شده است.

ویژگی دیگر این نوع نگاه به مسایل اقتصادی (مشارکت دادن مردم و توجه به نقش و اثرپذیری آنها از سیاستها)  همراه کردن مردم حتی در مواقع شکست یا عدم دستیابی به بخشی از اهداف است .این اتفاق کم شدن هزینه های این عدم توفیق را به دنبال دارد.

تجربه سالها برنامه ریزی و اجرای بیش از پنج برنامه اقتصادی با صرف هزینه های دلاری و ریالی آنچنانی هم بخوبی نشان داده که هرسیاست و استراتژی که بدون توجه به مردم و آثار مترتب بر آنان تدوین شود بدون شک محکوم به شکست و نقصان است.

جدای از سیاستگذاران ، رسانه ها هم رسالتی عظیم و وظیفه ای انکار ناشدنی در این خصوص بر عهده دارند . انعکاس نظر و دیدگاه‌های  مردم به عنوان یکی از بنیادی ترین این رسالتها به شمار میرود. نکته ای که خواسته یا ناخواسته متاسفانه در برخی موارد از سوی رسانه ها مغفول واقع می شود.

هر جا و هر رسانه ای از نظر مردم و دیدگاه آنان غافل شده در واقع از رسالت خود فاصله گرفته و خود را از مخاطبان اصلی خود محروم کرده است.

اگر رسالت و وظیفه رسانه ها در این خصوص را از دولتمردان پر رنگ تر و حساس تر بدانیم به بیراه نرفته ایم .

شبستر خبر با درک این مهم و با توجه به رسالت و وظیفه اصلی خود ، قصد دارد تا در خصوص موضوعات مختلف به سراغ مردم به عنوان متولیان و صاحبان اصلی نظام و اقتصاد رفته و تحت عنوان “پای حرف مردم ” به انعکاس نظرات ارزشمند  آنان بنشیند .

نظراتی که بر گرفته از واقعیتها و منعکس کننده نتایج واقعی و ملموس سیاستهای اتخاذ شده توسط دولتمردان و سیاستگذران کلان اقتصادی کشور بشمار می روند. چه نظری بهتر و ارزشمند تر از نظر مردمی که هدف نهایی تمام سیاستها و برنامه های خرد و کلان دولتمردان بهبود شرایط زندگی و معیشتی آنان است. در واقع شبستر خبر خود را مزین و متبرک به نظرات مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام و مخاطبان اصلی خود می کند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.