کد خبر : 162784
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 22 اکتبر 2020 - 19:58

مدیر آموزش و پرورش شبستر:

اجرای “طرح کوچ” در شبستر؛ جایزه برای دانش‌آموزان چاقی که وزنشان را کاهش دهند

اجرای “طرح کوچ” در شبستر؛ جایزه برای دانش‌آموزان چاقی که وزنشان را کاهش دهند

مدیر آموزش و پرورش شبستر از اجرای طرح “کوچ” خبر داد و گفت: در این طرح افراد دارای اضافه وزن و چاق شناسایی و اقدامات لازم برای کاهش وزن آنها صورت می‌گیرد.

به گزارش شبسترخبر، ابوالفضل اکرمی در مراسم افتتاحیه طرح کوچ « کنترل وزن و چاقی دانش آموزان » در آموزش و پرورش که به صورت پایلوت در مدرسه شهید بهشتی شبستر با گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: طرح کوچ یا همان کنترل وزن و چاقی یک طرح ملی است که از معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت به همه استان ها ابلاغ شده است.

مدیر آموزش و پرورش شبستر گفت:  در این طرح BMI یا شاخص توده ای بدنی دانش آموزان بر اساس اندازه گیری قد و وزن دانش آموزان محاسبه می گردد  و در سامانه سناد ثبت می شود.

اکرمی در ادامه افزود: حدود ۶۰ درصد مردم ایران از چاقی رنج می برند در حالی که میانگین چاقی در جهان ۱۳ درصد است و این نشان می دهد که  کشور ما از این نظر اصلا شرایط خوب و مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه ۲۱ درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن هستند یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان چاقی بین افراد و دانش آموزان به دلیل ماندن در خانه و کم تحرکی بیشتر شده است و در جهت کنترل این وضعیت وزارت آموزش و پرورش طرح کوچ را برای اجرا به مدارس کشور ابلاغ کرده تا از این وضعیت و مشکلات بعد ازآن جلوگیری نماید.

مدیر آموزش و پرورش شبستر تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثرا افراد با بیماری زمینه ای و افراد چاق در معرض بیماری کرونا قرار دارند و حتی جان خود را از دست می دهند ؛ لذا نیاز است تمامی دستگاهها و مخصوصا خانواده ها با مدیریت این مسئله به سلامت جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.