کد خبر : 162719
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 اکتبر 2020 - 12:37

فرمانده سپاه ناحیه شبستر:

باید یاد و نام شهدا برای نسل های آینده بازگو شود

باید یاد و نام شهدا برای نسل های آینده بازگو شود

فرمانده سپاه شبستر با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: باید نام و یاد شهدا و از جان گذشتگی های آن ها برای نسل های آینده بازگو شود.

به گزارش شبستر خبر، سرهنگ پاسدار بهمن داستان در یادواره شهدای بخش صوفیان تاکید کرد: مدافعان با الگوپذیری از نهضت عاشورا و امام حسین(ع) با دفاع از حریم کبریایی و با الهام از حضرت عباس(ع)، ولایتمداری و ولایت پذیری خود را درصحنه جهانی به نمایش گذاشته و خطوط مقدم جبهه جهاد و شهادت را قوام و دوام می بخشند.

وی عمق بخشی و تعمیق معنویت و ترویج سیره و سبک زندگی و سلوک فردی و اجتماعی شهدای انقلاب اسلامی را برای نسل جوان و نوجوان امروزی ضروری دانست.

داستان برگزاری یادواره شهدا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جهت تکریم یاد ونام را مهم ارزیابی کرد و گفت : با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و با الهام از روش های ابتکاری و هوشمند می توانیم برنامه های فرهنگی وتربیتی موثری در سطح فضای مجازی اجراکنیم. چراکه به تعبیر سردار سلیمانی «میزان فرصتی که در بحران ها وجود دارد درخود فرصت ها نیست اما شرط آن است که نترسید ونترسیم و نترسانند».

فرمانده سپاه شبستر اضافه کرد:  جنس شهادت از جنس عاشوراست و شهدا والامقام سبکبالان دیار ملکوت  از جنس عاشقان عاشورایی هستند که در حریم کبریایی متنعم هستند و باید این روند در همه دوران ها ادامه ادامه داشته و فرهنگ عاشورا تبدیل به فرهنگ مقاومت شده و همواره درسراسر عالم گسترش یابد.

داستان با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که باب شهادت همیشه باز است، تاکید کرد: جوانان دهه ۷۰ در قالب شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) این نکته را ثابت کردند و با همان خصوصیات شهدا کربلا و دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

 در پایان یادواره شهدای بخش صوفیان از سه نفر برگزیدگان مسابقه کتاب «(ترگل» که به همت حوزه فاطمه الزهرا صوفیان برگزار شده بود، تجلیل  شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.