کد خبر : 162699
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اکتبر 2020 - 9:27

شبستر نیوز گزارش می دهد:

چرا ‌نانوایی‌های شبستر شلوغ شده است؟

چرا ‌نانوایی‌های شبستر شلوغ شده است؟

علیرغم تاکید مسئولان مبنی بر نبود کمبود آرد در شهرستان شبستر، اما شایعات فضای مجازی باعث شده همچنان شهروندان مقابل نانوایی‌های سطح شهر صف‌های طولانی تشکیل دهند.

به گزارش شبسترنیوز، نان از جمله مهمترین اعضای اصلی سفره های مردم ایران است که بسیاری از غذاها بر پایه ارتباط با این ماده غذایی درست شده و به مصرف خانوارها می رسند.

در کنار برنج که طی دهه های اخیر به بخش مهمی از غذاهای اصلی مردم ایران تبدیل شده، نان همچنان در سفره ایرانی ها حرف اول را می زند و تهیه آن، همچنان برای بسیاری از خانواده ها، یک وظیفه روزانه به شمار می رود.

به تبع این نیاز قابل توجه روزانه، بخش قابل توجهی از بازار تولید و توزیعی نیز در کشور به نان و پیش نیازهای آن شامل گندم، آرد، خمیر و اقلام دیگر اختصاص دارد و خانواده های زیادی نیز در این حوزه مشغول به کار هستند.

با توجه به این اهمیت، هراز چندگاهی شایعاتی در خصوص کاهش تولید و توزیع نان، افزایش قیمت آرد، لزوم افزایش قیمت به گوش می‌رسد که پس از چند روزی به باد فراموشی سپرده می‌شود.

طی روزهای اخیر و از اوایل هفته جاری، شایعات جدیدی در خصوص کاهش سهمیه آرد به ویژه در شبستر و برخی دیگر از شهرهای این شهرستان به گوش رسید و به تبع آن، مردم که همواره از این نوع شایعات نگران هستند، صف های طولانی را در مقابل نانوایی ها به ویژه نانوایی های لواش پز ایجاد کردند.

فرمندار شبستر: افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های شهرستان

حسین عبداللهی فرماندار شهرستان شبستر  اظهار داشت: شایعات کمبود سهمیه آرد نانوایان و سایر مشکلات کمبود نان در استان موجب افزایش تقاضای نان در شهرستان شبستر شده است.

وی افزود: در حال حاضر هیچگونه کمبود سهمیه آرد و به تبع آن عرضه نان در شبستر نداریم ولی متاسفانه ایجاد جو روانی و فضاسازی های بی پایه و اساس موجب نگرانی مردم و تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی ها شده و موجبات انتشار ویروس کرونا و به خطر افتادن سلامتی مردم شده است.

فرماندار شهرستان شبستر در ادامه خاطر نشان کرد: به مردم شهرستان اطمینان می دهیم که نگرانی در خصوص تهیه نان نداشته باشند، چرا که آرد به اندازه کافی بر اساس سهمیه اعلام شده در شهرستان موجود است و شایعه کاهش سهمیه آرد نانوایان و همچنین شایعه افزایش قیمت نان، کذب محض است.

عبداللهی ادامه داد: فروش آرد سهمیه‌ای نانوایی‌ها ممنوع است، در صورت مشاهده ضمن پلمپ آن واحد نسبت به حذف سهمیه آرد متخلف و توزیع سهمیه بین سایر نانوایان اقدام خواهد شد، همچنین در صورت تعطیلی خودسرانه نانوایی یا عدم پخت کامل سهمیه روزانه مطابق قانون برخورد لازم صورت می گیرد.

فرماندار  شهرستان شبستر در ادامه خبر داد: امروز با تشکیل جلسه فوق العاده کارگروه آرد و نان وضعیت اخیر نانوایی ها بررسی و تصمیمات لازم برای افزایش سهمیه برخی نانوایی ها و کنترل و نظارت بیشتر بر پخت آنها اتخاذ گردید و با توجه به هماهنگی ها و پیگیری های بعمل آمده از استان، بزودی با دوشیفت شدن زمان پخت برخی نانوایی های منتخب و افزایش سهمیه آرد آنها، مشکل شلوغی نانوایی های شهرستان رفع می شود. ضمنا در حال حاضر نیز با پایش روزانه نانوایی ها توسط بازرسان صمت و اتحادیه نانوایان، در صورت احساس ضرورت برای همان روز اضافه پخت داده می شود.

وی ضمن درخواست از مردم شهرستان مبنی بر خرید بر اساس میزان نیاز و مصرف اضافه کرد: از مردم عزیز شهرستان خواهش می کنیم بیشتر از اندازه مصرف خرید نکرده و از دپوی نان در منازل اجتناب کنند.

فرماندار در خاتمه مجددا تاکید کرد: بازدید از نانوایی های شهرستان از سوی اکیپ های نظارتی تشدید شده و با متخلفان احتمالی برخورد قانونی لازم خواهد شد.

با توجه به اینکه ویروس کرونا بیشترین خطر را برای مردم در اجتماعات دارد، باید شهروندان شهرستان شبستر مراقب باشند در این مکانها فاصله های اجتماعی را رعایت کنند.

متصدیان نانوایی ها همیشه به سخنان مسوولان توجه دارند و متولیان امر نیز از نبود مشکل در حوزه تامین مواد اولیه خبر می‌دهند که باید با اشتراک نظر، زمینه کاهش مشکلات مردم و جلوگیری از ایجاد صف های طولانی در این شرایط نامناسب کرونایی فراهم شود تا مشکل جدی‌تر دیگری در جامعه شکل نگیرد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

علیرضا اشرافی شنبه , 17 اکتبر 2020 - 0:10

بجای این همه توضیح و حرف بیخود مشکل را حل کنید، در ایران فقط همه مسئولین بلدند توجیه کنن و گناه را به گردن مردم بیاندازند حل مشکل نان خیلی راحت است اگر بخواهید و اگر راست میگویید یک کمپرسی آرد برای نانوایی ها بفرستین تا مردم ببینند که نانوایی ها از آرد پر هستن، حرف زدن رو پیرزن های محله ماهم بلدند.