کد خبر : 162468
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 آگوست 2020 - 13:02

شهرستان شبستر در عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) خون گریست

شهرستان شبستر در عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) خون گریست

مردم شبستر همزمان با سراسر کشور، عزاداری بی نظیری را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روز عاشورای حسینی برگزار کردند.

به گزارش شبسترنیوز، آیین‌های عزاداری عاشورای حسینی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر  شهرستان شبستر برگزار شد.

بخش‌ها، شهرها و روستاهای شهرستان شبستر در روز عاشورای حسینی که اندوهناک‌ترین روز تاریخ است، با راه‌اندازی صدها دسته و هیات عزاداری در فضاهای باز و خیابان‌ها به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداختند.

مشتاقان بی‌شمار ابا عبدالله الحسین (ع) در محل عزاداری دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با وجود گرمای هوا، ارادات و عشق خالصانه خود را به حسین بن علی (ع)، حضرت زینب کبری (س)، حضرت عباس (س) و دیگر شهدای دشت کربلا به نمایش گذاشتند.

در میان دسته‌های حسینی از زنان و مردان مسن و افرادی که حتی با عصا راه می‌رفتند تا کودکان و نوزادانی با شال و پیراهن منقش به نام مطهر امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) دیده می‌شود که عاشقانه برای سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم سوگواری می‌کنند.

نوحه سرایان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز از صبح روز عاشورا تا ظهر این روز غمناک، بی‌وقفه اشعار و مداحی های خود را در خصوص مصائب حضرت امام حسین (ع)، حضرت زینب و دیگر حاضران در دشت کربلا سروده و مردم نیز ضمن سینه زنی و زنجیرزنی برای این صحنه های غم انگیز و محنت افزا اشک ماتم می‌ریزند.

آیین‌های عزاداری مردم تا عصر امشب ادامه دارد و آیین شام غریبان نیز به یاد غریبان اسیر در دشت کربلای سال ۶۱ هجری قمری، امشب برگزار می‌شود.

امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، امکان توزیع چای، شربت، شیرینی، شیر و غذای نذری در  شهرستان شبستر نظیر دیگر مناطق کشور وجود ندارد که به همین علت، مردم دست به کار شده و با تهیه هزاران بسته غذایی، اقدام به توزیع آنان بین خانواده نیازمندان کرده‌اند.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.