کد خبر : 162404
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آگوست 2020 - 20:01

امام جمعه صوفیان:

اقتدار و عظمت انقلاب حاصل رشادت،ایثار و فداکاری شهدا ،آزادگان وایثارگران است

اقتدار و عظمت انقلاب حاصل رشادت،ایثار و فداکاری شهدا ،آزادگان وایثارگران است

امام جمعه صوفیان گفت: اقتدار و عظمت انقلاب حاصل رشادت،ایثار و فداکاری شهدا ،آزادگان وایثارگران است.

به گزارش شبسترنیوز، حجت الاسلام مرسلی امام جمعه بخش صوفیان در خطبه های نماز جمع صوفیان ضمن دعوت مردم به تقوا الهی با اشاره به نزول سوره ی هَلْ أَتَیٰ در شأن اهل بیت علیه السلام اظهار داشت : با ایثار امام علی(ع)و فاطمه زهرا(س)وامام حسن وحسین(ع) روز خانواده نام گذاری شده است.

وی افزود : خانواده سلول اصلی تشکیل دهنده  پیکر جامعه بوده و هر انتظاری از جامعه داریم ریشه ی آن خانواده است.

مرسلی به مفهوم خوشبختی اشاره کرد و گفت : خوشبختی عبارتست از آرامش_احساس سعادت و احساس امنیت. و جشن و اسراف و زیاده روی کسی را خوشبخت نمی کند‌.

امام جمعه بخش صوفیان با اشاره به آیه “وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ” گفت :خیلی از زنان مردان همراه خودرا بهشتی می کنند لذا توصیه ما به مردم این است که همدیگر را خوشبخت کنید.

مرسلی با گرامیداشت ۲۶مرداد سالروز ورود آزادگان به وطن در سال۱۳۶۹ صحت وسلامت همه آزادگان عزیزمان راازخداوند خواستار شد.

وی افزود : اقتدار و عظمت انقلاب حاصل رشادت،ایثار و فداکاری شهدا ،آزادگان وایثارگران است.

خطیب نماز جمعه صوفیان گفت : آزادگان درس مقاومت و پایمردی را در برابر تمام سختی های رژیم بعثی تحمل کردند و به دنیا بزرگترین درس را دادند لذا اینها بزرگترین گنجهای معنوی ۸ سال دفاع مقدس هستند.

امام جمعه بخش صوفیان با اشاره به جنگ روانی و عملیات تحریف در بیروت گفت: دشمن با آمادگی قبلی و طراحی های شیطانی وتربیت نیرو و فراهم کردن امکانات مختلف آماده است تا از هرگونه بروز حوادث با موج سواری رسانه ای از آب گل آلود ،ماهی بگیرد و برای او فرقی نمی کند عمدی باشد یا سهوی.

مرسلی افزود : در ایران خودمان به خوبی می بینیم از هر اتفاقی مانند:سیل،زلزله،سقوط هواپیما،آتش سوزی های عمدی یا سهوی ،حوادث جنایی،سوء مدیریت مسئولان مانند سهمیه بندی بنزین،اعدام های قانونی و قضائی،نارضایتی ،اختلافات قوی و قبیله ای وانتخابات و… به فکر ایجاد التهاب و آشوب هستند لذا ملت و جوانان باید هشیار و آماده جوابگوی دشمنان وتحریف کنندگان باشد.

امام جمعه بخش صوفیان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه محرم گفت : باید مراقب دوگانه سازی کاذب و ایجاد اختلاف بین مومنان و عاشقان امامت و عزاداران حسینی در این ایام باشیم.

وی افزود : کسی باید نگران باشد که رهبر ندارد ولی جامعه ی ما که الحمدالله رب العالمین هزاران مرتبه قدردان ولایت هستیم و بایدباشیم
این عزیز فرزانه حکیم عارف و امام جامعه حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مد ظله العالی را داریم.

خطیب نماز جمعه صوفیان خاطر نشان کرد : سکاندار کشتی انقلاب به عنایت سیدالشهدا و امام زمان(عج) و مادرشان حضرت فاطمه زهرا(س) بلاهایی را از سر این ملت و امت دور کرده است و فرمودند:بنده تابع ستاد مبارزه با کرونا هستم و اگر صلاح بدانند هیأت تعطیل بشود.

وی افزود : کسی تفسیر به رأی نکند کسانی که بیخودی باعث ناراحتی جوانان و عاشقان و عزاداران امام حسین(ع)می شوند.

مرسلی گفت : مساجد باید در تمام روستاها با ظرفیت یک چهارم با کم کردن ساعات عزاداری ،روضه خوانی و سخنرانی داشته باشد و به یاد داشته باشیم نمازجماعت بزرگترین درس عاشوراست.

امام جمعه بخش صوفیان گفت : هیأت های سینه زنی و زنجیرزنی در فضای باز به انجام عزاداری ها بپردازند.شاه حسین گویان وتعزیه خوانان باید با ابتکار جدید که تجمع نشود و رعایت بهداشت صورت بگیرد،انجام وظیفه و نوکری امام حسین(ع)را بکنند.

وی افزود : احسانات و نذورات اگربا صیغه شرعی(نذر شرعی)نباشد می شود تغییر داد و اگر نذر شرعی باشد بااستفاده از ظروف یکبار مصرف انجام گیرد و با محدودیت کمتر و بیشتر در موارد بهداشتی انجام شود.

انتهای پیام/ب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.