کد خبر : 162391
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 آگوست 2020 - 19:10

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی:

آموزش مهارت‌های زندگی بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمات و آسیب‌های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است

آموزش مهارت‌های زندگی بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمات و آسیب‌های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت:آموزش مهارت‌های زندگی بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمات و آسیب‌های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است

به گزارش شبستر نیوز، رضا استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرشهرستان شبستر اظهار داشت: مبارزه با بحران مواد مخدر به عنوان وظیفه برای همه ارگان‌ها تلقی شده و باید آگاه سازی معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر از مقطع ابتدایی به کودکان آموزش داده شده و در مناسبت‌ها و اجتماعات مختلف معضلات اعتیاد برای مردم اطلاع رسانی شود.

او  با بیان اینکه درصد شیوع مواد مخدر در ایران ۵.۴ درصد بوده و در دنیا ۵.۶ درصد است افزود: در استان آذربایجان شرقی درصد شیوع ۱.۲ درصد بوده و آذربایجان شرقی در بین تمام استان‌ها در رتبه ۲۸ قرار گرفته است.

او ضمن اعلام اینکه بحث مبارزه با مواد مخدر یک موضوع فرابخشی است گفت: مواد مخدر با تمامی حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مرتبط است که از این رو نیازمندیم تا همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بایستی پای کار باشند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: بعد از حمله آمریکا به افغانستان و از بین رفتن نظارت‌ها کشت مواد مخدر ۵۰ برابر شده و اعتیاد در کشور ما به یک بلای خانمانسوز و معضل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تبدیل شده است، بنابراین مقابله با آن به عزم ملی و مبارزه همه جانبه نیازمند است.

استاد رحیمی افزود: تصمیم داریم با همکاری مقامات قضایی، انتظامی و دولتی به بنیان اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه زده و اموال آن‌ها را شناسایی کنیم و زمینه تولید، خرید و فروش مواد مخدر را در استان از بین ببریم.

او  گفت: آموزش مهارت‌های زندگی بهترین واکسن پیشگیری در برابر صدمات و آسیب‌های خطرناک مواد مخدر برای جامعه است.

او  با اشاره به اینکه هیچ چیزی به اندازه فرهنگ و هنر نمی‌تواند در موضوعی تاثیرگذار باشد اظهار داشت: با اطلاع رسانی سبک زندگی اسلامی در کشور و آموزش‌های مورد نیاز می‌توان از پدیده شوم مواد مخدر پیشگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه پیشگیری اصلی‌ترین راه مقابله با این پدیده خانمانسوز به شمار می‌رود افزود: در حوزه پیشگیری، خانواده از مهم‌ترین ارکان به شمار می‌رود، زیرا اولین کسانی که از اعتیاد آسیب می‌بینند خانواده‌های معتادان از جمله فرزندان آن‌ها هستند.

او ادامه داد: اگر در خانواده مدیریت به درستی انجام شود و محیط خانه محیطی آرام و بی دغدغه بوده و مهارت‌های دینی و اخلاقی، سبک زندگی و دوست یابی به فرزندان آموزش داده شود به طور قطع بسیاری از مشکلات در جامعه کاهش می‌یابد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: مدارس مکانی هستند که شخصیت دانش آموزان در آن‌ها شکل می‌گیرد و می‌تواند سبک زندگی سالم را به نوجوانان یاد دهد و با تربیت شخصیت دانش آموزان افرادی با تفکر و پویا به جامعه تحویل دهد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.