کد خبر : 162248
تاریخ انتشار : جمعه 17 جولای 2020 - 23:53

در جلسه شورای اسلامی شهرستان شبستر چه گذشت؟ +تصاویر

در جلسه شورای اسلامی شهرستان شبستر چه گذشت؟ +تصاویر

جلسه شورای اسلامی شهرستان شبستر با حضور راستی نماینده شهرستان شبستر در مجلس و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش شبستر نیوز،جلسه شورای اسلامی شهرستان شبستر با حضور راستی نماینده شهرستان شبستر در مجلس و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

سلیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان شبستر در این جلسه با تبریک به نماینده جدید شبستر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شورای اسلامی شهرستان شبستر شامل ۱۴ نفر هستند که ۱۱ نفر آن اعضای نمایندگان شورای های شهر در شورای شهرستان و ۳ نفر هم به عنوان نمایندگان بخش های مرکزی تسوج و صوفیان که در این شورا فعالیت دارند.

وی افزود: جلسات ما به عنوان شوراهای فرادستی شهرو روستا در رایطه با مسائلی که شاید در شورا ها یا در مسائل کلان شهرستانی به وجود آید فعالیت می کنند.

حجت الاسلام ثنایی نماینده شورای اسلامی شهر سیس نیز در این جلسه اظهار داشت:اصلی تریم مشکل  شهر سیس، سه راهی سیس بوده که خطرات آن روز به روز بیشتر می شود و چنیدن گشته و تصادفات در این خصوص اتفاق افتاده است. و این پروژه چندین سال است که به حال خود رها شده است.

وی افزود: بحث اسناد مالکیت یکی دیگر از مشکلات بوده که بیش از هفت سال است که برای اسناد مالکیت اقدام شده است مردم هزینه ها را پرداخت کرده اند ولی تاکنون حدود ۱۰۰ سند صادر شده است و مردم دائم از ما پیگیری می کنند.

عضو شورای اسلامی سیس،افت فشار و افت ولتاژ برق در سیس و علیشاه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: این مشکل در تابستان به اوج  رسیده و خود را نشان می دهد.

ثنایی، کانال کشاورزی را از دیگر مشکلات سیس عنوان کرد و گفت: در سیس طرح هادی نداریم و بعد از پیگیری های فراوان نتیجه ای در این خصوص ندیده ایم.

وی در ادامه استاندارد نبود سالن ورزشی، تیرهای مزاحم برق، مدارس فرسوده  را از دیگر مشکلات این شهر عنوان کرد و گفت: سه مدرسه سیس دیگر جوابگو نیست.

وی در خصوص ایجاد میدان میوه و تره بار در سیس نیز گفت: شورای شهر در این خصوص اعلام آمادگی  دارد تا مینی برای میدان تره بار اختصاص دهد.

ثنایی در خصوص یادمان شهدای گمنام سیس نیز گفت: اعتباری که پیمانکار درخواست کرده برای آن ۷۰۰ میلیون تومان است که در این وضعیت اقتصادی مشکل است و امیدواریم با کمک مسئولان این مشکل نیز حل شود.

عضو شورای اسلامی سیس در خصوص مشکل معدن ماسه نیز گفت: اختلافاتی بین صمت، شهرداری شورای شهر و پیمانکار وجود دارد که حدود دو سال است تعطیل بوده و به جای درآمد برای شهرداری حدود یک  و نیم میلیارد جریمه داشته است.

اشرفی عضو شورای شهر تسوج نیز با توجه به عضویت نماینده شبستر در مجلس در کمیسیون کشاورزی اظهار داشت:بزرگترین مشکلات تسوج نیز کشاورزی بوده و متاسفانه تسوج از نظر توسعه اقتصادی ضعیف بوده و و از پتانسیل ها و ظرفیت های بخش تسوج که می توان برای توسعه اقتصادی تقویت کرد بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: ما خاک و آب خوبی داریم و اگر امکانات خوبی باشد ومرکز تحقیقالت و اصلاح الگوی کشت باشد می توان اقتاصد ضعیف خانوارها را به متوسط تبدیل کنیم و بعدها نیز می توان بنگاه های صنایع تبدیلی متوسط و صنایع تبدیلی بزرگ را ایجاد کنیم.

سالخورده عضو شورای شهر شندآباد نیز در این جلسه گفت:مسیل های سیل همیشه کوزه کنان، شندآباد و روستاهای همجوار را در گیر می کند.

وی افزود:زیرگذر شهر شندآباد،جاده اصلی شبستر به سلماس، وضعیت بد مسکن در شهرستان شبستر از دیگر مشکلات اساسی است.

خانم ایمانی عضو شورای شهر علیشاه نیز اظهار داشت:شهرداری علیشاه تازه تاسیس است  و بودجه بندی ضعیفی داریم.

وی ادامه داد: جاده علیشاه ۵ کیلومتر بوده که باعرض ۱۱ متر و چون کمبود اعتبار دارداین پروژه ناتمام مانده است.

عضو شورای شهر علیشاه نبود ماشین حمله زیاله را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت:ضعیف بودن ولتاژبرق و بحث صدور اسناد مالکیت از دیگر مشکلات شهر علیشاه است.

جلالی  عضو شورای اسلامی وایقان نیز اظهار داشت:جاده شبستر تسوج سلماس که مشکل عمده شهرستان ما بوده و ضروری است پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.
وی مشکل آب در شهرستان، کوچک بودذن شهرهای شهرستان،نبود اعتبارات در شهرداری ها را از دیگر مشکلتا عنوان کرد.

جسور نماینده شورای اسلامی شرفخانه نیز اظهار داشت:جریمه چاه های کشاورری  خیلی زیاد بوده و مردم قادر به پرداخت چنین مبالغی نیستند.

وی ادامه داد: سد شرفخانه را که ۳۰ سال پیش زده اند ،شورای شهر و شهرداری شرفخانه تقاضا دارد تا این مورد در اختیار شهرداری گذاشته شودتا بتوانیم آن را لایروبی کنیم.

در حال به روز رسانی…

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.