کد خبر : 162232
تاریخ انتشار : جمعه 17 جولای 2020 - 16:43

امام جمعه صوفیان:

مسئولیت بزرگ مجلس امروز ایجاد امید و انتظار در مردم است

مسئولیت بزرگ مجلس امروز ایجاد امید و انتظار در مردم است

امام جمعه صوفیان گفت: مسئولیت بزرگ مجلس امروز ایجاد امید و انتظار در مردم است و دیدار نمایندگان منتخب مردم با رهبر انقلاب طبق روال سالانه ولی امسال بخاطر وضع کرونایی ازطریق فضای مجازی اتفاق افتاد.

به گزارش شبسترنیوز، حجت الاسلام  حسن مرسلی  در خطبه های امروز نماز جمعه صوفیان با اشاره به هفته  عفاف و حجاب اظهار داشت: عدم حمایت از پوشش اسلامی وتولید کنندگان باعث ترویج فرهنگ مبتذل غرب شده و چندین برابر کردن قیمت پوشش اسلامی زنان،خود حمایت عملی از فرهنگ غربی است.

امام جمعه صوفیان با اشاره به عدم دقت در تحلیل ها گفت: وقتی خانم و دختر خانمی با بی حجابی مورد تحلیل قرار می گیرد یعنی الگودهی غلط برای زنان و دختران آن جامعه است.

مرسلی با اشاره به اول ذی الحجه ، سالروز پیوند آسمانی امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س)را تبریک گفت و خاطر نشان کرد: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده همیشه مورد تاکید دین اسلام و بزرگان الهی هستندکه باید مورد توجه جدی همه ی خانواده ها بخصوص جوانان باشد و تنها راه سالم و شرعی کنترل غرایز شهوانی ازدواج می باشد.

وی افزود: اصل و اساس ازدواج در اسلام،رعایت سادگی آن است و اولش هم از همین ساده برگزار کردن مراسم ازدواج شروع می شود وگرنه اگر مجالس اشرافی واعیانی گرفتید چگونه می توانید در خانه ی کوچک استیجاری و با انواع مشکلات و نبودهای زندگی وبا وسایل مختصر زندگی کنید.

مرسلی گفت: ملاک خوشبختی در ازدواج، محبت است نه تشریفات ، و در ازدواج اصل قضیه محبت است، محبتی که خداوند در دلها قرار داده است.

امام جمعه صوفیان با اشاره به آیه کلام الله مجید گفت: وَ مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً .
بدون ان محبت هم مرد هم زن هر دو ناقص هستند.

خطیب نماز جمعه صوفیان در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان کرد: مسئولیت بزرگ مجلس امروز ایجاد امید و انتظار در مردم است و دیدار نمایندگان منتخب مردم با رهبر انقلاب طبق روال سالانه ولی امسال بخاطر وضع کرونایی ازطریق فضای مجازی اتفاق افتاد.

وی به نکاتی که مطالبه رهبر معظم و مردم از نمایندگان منتخب است اشاره کرد و گفت : اولویت را به مسایل کلیدی مانند تولید،اشتغال،مهار تورم،مدیریت نظام پولی و بانکی ،مسکن،ازدواج جوانان و مدیریت فصای مجازی و فرزند آوری باید داد.

امام جمعه صوفیان از نمایندگان استان و شهرستان خواست با توجه به معادن موقعیت  جغرافیایی تنوع اقلیمی شهرستان و استان استفاده از ظرفیت های معنوی مبتنی بر ایمان انقلابی و مذهبی توجه به هیئت های مذهبی و انقلابی در بهبود شرایط اقتصادی مردم فعالتر قدم بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.