کد خبر : 162177
تاریخ انتشار : شنبه 27 ژوئن 2020 - 20:18

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس :

فردی در ایران بیش از ۲ هزار خانه به نام خود دارد/ دارایی افرد در مسکن کنترل شود

فردی در ایران بیش از ۲ هزار خانه به نام خود دارد/ دارایی افرد در مسکن کنترل شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه الان آماری داریم که فردی در ایران بیش از ۲ هزار خانه به نام خود دارد بر کنترل دارای افراد در مسکن و وضع قانون در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش شبسترنیوز، افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره بها پس از آغاز سال جدید ۹۹ و ورود به فصل اجاره بها سبب سردرگمی بسیاری از مردم به ویژه در کلان شهرها شده است.

پس از ابراز نارضایتی مردم از افزایش بی‌رویه رهن و اجاره بها در تهران طرح مالیات بر خانه‌های خالی مجددا بر سر زبان‌ها افتاد. طرحی که سال‌ها پیش به تصویب مجلس رسیده و مشخص نیست چرا دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، ضمن تاکید بر ضرورت مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: نه تنها مالیات بر خانه‌های خالی باید صورت بگیرد بلکه دارایی هر فرد در مسکن هم باید کنترل شود.

وی گفت: به عبارتی باید قانونی وضع کنیم هر فرد در تهران بیش از ۵ خانه به نام خود نداشته باشد. الان آماری داریم که فردی در ایران بیش از ۲ هزار خانه به نام خود دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد:‌کدام قانون و عرف گفته است که یک فرد می‌تواند بیش از ۲ هزار خانه به نام خود داشته باشد؟ فردی که ۲ هزار خانه در ایران به نام خود دارد به راحتی می‌تواند قیمت‌ها را بالا و پایین کند.

راستی خاطرنشان کرد: البته باید همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به سمت جهش تولید و رونق تولید حرکت کنیم. ما باید کاری کنیم سرمایه سرگردان مردم به سمت راه‌آندازی کارخانه و کارگاه‌های تولیدی بروند نه اینکه سرمایه سرگردان خود را سرریز مسکن کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: مجلس یازدهم تاکید دارد که در مسائل معیشتی و اقتصادی مردم با هیچ کسی مماشات نداشته باشد و اجازه ندهد مستضعفین در جامعه بیش از پیش متضرر شده و در رنج و عذاب باشد./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.