کد خبر : 162157
تاریخ انتشار : شنبه 20 ژوئن 2020 - 10:30

تحقق مجلس انقلابی با حذف امتیازات ویژه‌ نمایندگی

تحقق مجلس انقلابی با حذف امتیازات ویژه‌ نمایندگی

ظاهراً تعدادی از نماینده های مجلس پیشنهاد داده اند کسانی که به ودیعه و اجاره منزل مجلس نیاز ندارد صندوقی تاسیس شود تا خرج نیازمندان گردد، پیش تر هم خودروهای تحویلی مجلس به نمایندگان دوره یازدهم را پس فرستاده بودند و… در خصوص مطلب فوق که ظاهراً یک اقدام انقلابی است، چند نکته بنظر می

ظاهراً تعدادی از نماینده های مجلس پیشنهاد داده اند کسانی که به ودیعه و اجاره منزل مجلس نیاز ندارد صندوقی تاسیس شود تا خرج نیازمندان گردد، پیش تر هم خودروهای تحویلی مجلس به نمایندگان دوره یازدهم را پس فرستاده بودند و…
در خصوص مطلب فوق که ظاهراً یک اقدام انقلابی است، چند نکته بنظر می رسد که لازم است به نماینده گان محترم  گوشزد بشود؛
اولا جناب نماینده محترم؛ در پولی که شبهه دار می باشد نمی شود دخل و تصرف کرد. حقوق های نجومی غیر شرعی می باشد، هر چند به ظاهر قانونی و روال عادی باشد؛ حال چه گیرنده اش از مدیران باشد، چه نماینده مجلس!
سال هاست که ویژه خواری در سطوح بالای مدیریت کشور و حتی در مجلس نهادینه شده؛ به طوری که که حق پنداشته شده است. شما اگر نماینده انقلابی هستید با این رویه غلط مبارزه کنید و جلوی کار غلط را بگیرید!
تشکیل چنین صندوق هایی بیشتر از اینکه دوستدارانتان را خرسند کند باعث ناامیدی از تشکیل مجلس انقلابی می شود.
سوال این است که اگر دریافت این حقوق و مزایا درست و بجاست پس چرا آن را رد می کنید و این رد کردن را نیز تبلیغ می کنید، و اگر این حقوق و مزایا غلط و نابجاست چرا آن را اصلاح نمی کنید و بجای تغییر رویه بطور ضمنی بر آن صحه می گذارید و چرا حقوق و مزایایی را که خود نیز به ناحق بودنش آگاهید هبه می کنید و صدقه می دهید؟

مردم نیازمند صدقه از پول و جیب خودشان نیستند. بیت المال جیب نمایندگان نیست که هرگاه خواستند از آن برداشت کنند و هرگاه خواستند ببخشند! لطفا عادل باشید و هرچیز را در موضع خود قرار دهید؛ نه کمتر از اندازه حقیقی و نه بیشتر.
مردم از شما انتظار ندارند اموالتان را صدقه دهید اما قطعا منتظرند تا منش و روش انقلابی گریتان را در عمل مشاهده کنند؛ همچنین توقع دارند که مقابل این رویه های غلط بایستید و به اصلاح قوانین ویژه خواری بپردازید و مجلس تراز انقلاب اسلامی را رقم بزنید.

دوم اینکه برادران مجلس نشین استدلال کرده اند که نمایندگان نباید دغدغه معیشت و مسکن داشته باشند؛ لذا نمی شود برای همه حکم صادر کرد و اگر نمایندگانی که نیاز به ودیعه و اجاره بهای مجلس ندارند آن را به صندوق واگذار کنند!

جناب نماینده عزیز؛

این تِز غلط اندر غلط، ساخته و پرداخته کارگزاران باصطلاح سازندگی در دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که با این منطق غلط، دست مدیران را در بریز و بپاش ها باز گذاشتند و مدیران نجومی بگیر را تربیت کردند تا بزعم خودشان کشور را آباد کنند، که ای کاش این تدبیر کارگر بود که اگر بود الان دچار این وضعیت نبودیم و دغدغه معیشت و مسکن گریبانگیر مردم نبود.

اینکه مدیر و نماینده نباید دغدغه معیشت داشته باشه مغلطه ای برای حیف و میل بیت المال است ولی مگر می شود کسی را پیدا کرد که دغدغه معیشت نداشته باشد؟ همه دغدغه معیشت دارند؛ فقط سطح دغدغه ها متفاوت است. یک نفر تمام دغدغه اش مهیا کردن خانه ای ۶۰ متری در پایین شهر است و یکی دیگر دغدغه اش داشتن ویلای چند هزار متری در لواسان برای آخر هفته هاست و آن دیگری دغدغه اش تهیه  آپارتمانی در منطقه لرد نشین پاریس، برای گذران تعطیلات و سفر و…

شما با دادن حقوق های نامتعارف، فقط سطح دغدغه های مدیران و نماینده ها را تغییر می دهید؛ والا دغدغه ها ازبین رفتنی نیستند! و نتیجه این تفکر می شود این تصمیم که دلار چهار هزار و دویست تومنی باید صرف واردات اقلام ضروری بشود، صرف واردات غذای سگ و گربه، خلال دندان و… می شود. چون یک عده دغدغه شان، غذای خاص از فلان شرکت برای سگ چند صد میلیونیشان است!

لذا تشخیص ضروریات مردم برای نجومی بگیران سخت می شود و مدیر و نماینده دچار خطا در محاسبات شده و اصلا دغدغه های واقعی اکثریت مردم را درک نمی‌کند که بتواند برایش چاره اندیشی کند. اولویت دغدغه ها تغییر می کند و مشکلات درجه یک جایش را به موضوعات غیر اهم می دهد و..

نماینده محترم!

تایید ویژه خواری، ولو به صورت ضمنی، همانند خود ویژه خواریست و گناه کسانی که در این مورد سکوت می کنند کمتر از ویژه خواران نیست!

نماینده و مدیر نجومی بگیر که کارت بانکی اش همیشه فول شارژ است و حتی وظیفه خرید منزل را راننده در اختیار به عهده دارد، چگونه می تواند شرمندگی انصراف از خرید، هنگام مواجهه با قیمت را درک کند؟ وقتی حتی حوصله چک‌ کردن پیامک‌های خرید بانک را ندارد، چه می فهمد افزایش لحظه به لحظه ی قیمت ها چیست که بتواند برایش چاره اندیشی کند؟
اگر مصیبت جبران افزایش اجاره بهای سالانه مسکن را نکشیده باشید، اولویت تامین مسکن ارزان را درک نخواهید کرد.
این منطق که؛ کسانی که مسوول هستند اگر دغدغه حداقل معیشت را نداشته باشند قادر بر حل مشکلات خواهند بود یک دروغ بزرگ و کلاهبرداری سیاسی  است و هرگز  چنین چیزی نبوده و نخواهد شد. دلیلش هم وضعیت امروز ماست که نتیجه مدیریت و ریل گذاری همین مدیران و  نماینده های ویژه خوار می‌باشد.
باید رجایی باشید و رجایی گونه زندگی کنید تا دولتتان دولت ماندگارشود و بایست که مدرس باشید و مدرس وار زاهدی پیشه کنید تا نماینده ی تراز انقلاب اسلامی نامیده شوید.

دکتر سجاد قنبری

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.