کد خبر : 162137
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 ژوئن 2020 - 10:01

امضای تفاهم‌نامه احداث بزرگراه جدید شبستر-تبریز با ۳۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار/ شبستر به تبریز ۱۵ کیلومتر نزدیک تر می‌شود

امضای تفاهم‌نامه احداث بزرگراه جدید شبستر-تبریز با ۳۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار/ شبستر به تبریز ۱۵ کیلومتر نزدیک تر می‌شود

تفاهم‌نامه تأمین مالی پروژه بزرگراه شبستر- تبریز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی میان اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر امضا شد.

به گزارش شبسترنیوز، این تفاهم‌نامه به‌منظور تأمین مالی برای احداث، نگهداری، بهره‌برداری و انتقال پروژه بزرگراه شبستر-تبریز و تأسیسات جانبی آن شامل ساختمان‌ها و ایستگاه‌های اخذ عوارض، پلیس‌راه، اورژانس و راهدارخانه امضا و مبادله شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه، صد در صد منابع مالی موردنیاز برای اجرای کل این پروژه به‌طول ۴۲ کیلومتر در چهار خط عبوری، توسط شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر تأمین خواهد شد و مطالعات مهندسی و کنترل کیفی خدمات جنبی باید به تصویب اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی برسد.

اعتبار موردنیاز برای انجام مطالعات و اجرای کامل این پروژه، ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و مدت زمان اجرای آن، ۳۶ ماه پیش‌بینی شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: شهرستان شبستر ازجمله شهرستان‌های بسیار مهم و موفق استان در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی است که باید الگوی سایر شهرستان‌ها قرار گیرد.

محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از آمادگی و همت خیران برای آغاز عملیات احداث این پروژه در آینده نزدیک، ادامه داد: تمام مسائل فنی و تخصصی عمرانی در اجرای این پروژه همچنین تأمین مالی و ضمانت اجرایی تعهدات پذیرفته شده از سوی خیران نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی، خواستار انطباق این پروژه با طرح تفصیلی تبریز شد و تصریح کرد: در صورت تصویب این پروژه در کمیته زیربنایی استان در شورای برنامه‌ریزی نیز حمایت‌های لازم برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه را انجام خواهیم داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه متذکر شد: در حال حاضر فاصله صوفیان تا شبستر، ۵۵ کیلومتر است که با اجرای این پروژه، علاوه‌بر کاهش ترافیک و زمان سفر، فاصله دو شهرستان تبریز و شبستر به ۴۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.

ابوالقاسم سلطانی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه علاوه‌بر نقش بسیار مهم در رفع محرومیت از روستاهای منطقه در احیای جاده تاریخی ابریشم نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

در این جلسه همچنین فرماندار شبستر، عضو شورای اسلامی شبستر، نایب‌رئیس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان شبستر و معاون فرماندار تبریز نیز به بیان اهمیت احداث این پروژه پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.