کد خبر : 162029
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 می 2020 - 16:35

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در کوزه کنان برگزار شد+ تصاویر

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در کوزه کنان برگزار شد+ تصاویر

مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان، با رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی در کوزه کنان برگزار شد.

به گزارش شبستر نیوز، دیشب آخرین شبی است که خدا خوب نوازش می‌کند: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ التَّوَّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ» (بقره/۲۲۲)از جمله شب‌هایی که از هزار ماه برتر است و با شکستن بغض‌های مومنان و جاری شدن اشک‌های آنان شروع می‌شود.

شب‌های قدر رنگ و بویی آسمانی دارد، دعا در این شب‌ها به سرعت بالا می‌رود، دل مردم می‌لرزد اما پاهایشان استوار است، استوار می‌ایستند تا توبه‌شان را خداوند متعال بپذیرد. استوار می‌ایستند تا فرشتگان الهی چشمان خیسشان را نوازش کنند.

در باب اهمیت این شب‌های عزیز، مقدر شدن تقدیر، تایید و امضا آن به دست قطب عالم امکان حضرت ولی‌عصر(عج) است.خوشا به حال ما بندگان، ما بنده‌هایی که دوست داریم پاک شویم و توبه واقعی کنیم،خدا آنقدر به این دسته بندگان نوازش و محبت دارد که اگر این محبت را با تمام وجودمان حسش کنیم، لحظه‌ای درنگ نخواهیم کرد و برای همیشه از گناه توبه می‌کنیم.

شب‌های قدر، شب‌های عزیزی است که خداوند عشقش را در تمام جهان می‌گستراند و بهانه‌ای می‌خواهد تا ما را از هر گناه و اشتباهی منزه کند؛ چه شب‌های عاشقانه‌ای است هنگامی که خداوند منتظر تک تک ما است تا لحظاتی را با او بگذرانیم و آرامشی که با بر زبان آوردن نوای “بک یا الله” تمام وجودمان را فرا می‌گیرد.

دیدن اشک‌هایی که از سر ندامت و پشیمانی در چشمان نادمان گره خورده تاثیر این شب‌های عزیز و ملکوتی بر دل‌های بندگان را یادآور می‌شود که دست نیاز به سوی خداوند باز کرده و طلب مغفرت دارند.

نعمت‌ها و برکاتی که در نزول آیه‌های مبارک قرآن در این شب‌ها بر زمین جاودانه شد و با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نبود؛ مگر می‌شود در این شب‌ها لحظه‌ای لطف خداوند را فراموش کرد.

امسال در شب‌های قدر شرایطی در قرارداریم که باید تجمعات کمتری ایجاد شود، کرونایی که سبب شد این شب‌های پر فضیلت را با رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم و اکثر مردم در خانه این شب را به احیا و شب زنده‌داری پرداختند.

در ادامه تصاویر مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در کوزه کنان را مشاهده می کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.