کد خبر : 161930
تاریخ انتشار : جمعه 1 می 2020 - 8:34

تولید و کشت گیاه خارشتر برای اولین بار در شبستر/خارشتر گیاهی مناسب برای تغذیه دام +فیلم

تولید و کشت گیاه خارشتر برای اولین بار در شبستر/خارشتر گیاهی مناسب برای تغذیه دام +فیلم

گیاه خار شتر برای اولین بار در اراضی لم یزرع شهرستان شبستر کشت شد.

به گزارش شبستر نیوز  محمد توحیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر اظهار داشت: در راستای اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی، گیاه دارویی کم آبخواه خار شتر در سطح ۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی صوفیان کشت شد.

وی افزود: اراضی بخش صوفیان با اقلیم گرم و خشک یکی از رویشگاه های طبیعی و منحصر به فرد خارشتر در استان و محل مناسبی برای کشت گیاهان دارویی کم آبخواه استراتژیک و ارزشمند است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر با بیان اینکه گیاه خارشتر به صورت خودرو در زمین های آیش و مناطق بیابانی شهرستان رشد می‌کند خاطرنشان کرد: با شناسایی و مطالعات مرکز تحقیقات ، گیاه خارشتر که یک گیاه با نیاز آبی کم و مقاوم به شوری است در ترکیب کشت محصولات زراعی دارویی کم آبخواه قرار گرفته است.

وی گفت : بذر خارشتر به صورت تمام مکانیزه بین ١٠ تا ١۵ کیلوگرم در هر هکتار مصرف و در طول دوره رشد ۲ مرحله آبیاری می‌شود و این گیاه نیمه چوبی و نیمه بوته ای تا ارتفاع ۵٠ تا ١۵٠ سانتی متر رشد می‌کند و در طول دوره سه مرحله به صورت مکانیزه برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شبستر با اشاره به اینکه گیاه خارشتر در پوشش گیاهی، بیابان زدایی، تثبیت وجلوگیری از فرسایش خاک اراضی حوزه دریاچه ارومیه نیز نقش بسزایی دارد افزود : علوفه خشک گیاه خارشتر با متوسط عملکرد بین ۴ تا ١٠ تن در هکتار برداشت می‌شود که این علوفه خشک در تعلیف دام های سنگین و از گل این گیاه برای عرق خار شتر استفاده می شود.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.