کد خبر : 161734
تاریخ انتشار : شنبه 4 آوریل 2020 - 12:47

معاون فرماندار شبستر:

طرح فاصله گذاری اجتماعی با همراهی مردم ادامه دارد

طرح فاصله گذاری اجتماعی با همراهی مردم ادامه دارد

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار شبستر گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با همراهی مردم ادامه دارد.

به گزارش شبستر نیوز، عبداللهی معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار شبستر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:به منظور بررسی نحوه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی و محیطی اصناف و کسبه شهر صوفیان باهمراهی مسئولان شهرستان به صورت سرزده به اصنافی که ممنوعیت فعالیت در این ایام را ندارند مراجعه شد.

وی ازود: در این بازدید به تعداد کثیری از سوپرمارکت ها، سوپرمیوه ها، نانوایی ها و پروتئنی ها مراجعه شد تا ضمن بررسی نحوه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و رعایت بهداشت صاحبان اصناف از قبیل استفاده از ماسک و دستکش و دستگاه پوز به جای دریافت پول نقد توسط فروشندگان، تذکرات لازم ارائه و بررسی میدانی شود.

معاون برنامه ریزی وعمرانی فرماندار شبستر در ادامه خاطر نشان کرد: در بازرسی هایی که طی روز جاری در شهر صوفیان صورت گرفت، ضمن ارائه راهنمایی ها و تذکرات بهداشتی لازم به اصنافی که بطور مستقیم با مردم در تماس هستند، تعداد زیادی تشکیل پرونده تعزیراتی صورت گرفت که مهمترین مصادیق آنها؛ عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی، تداخل صنفی، گرانفروشی، عدم درج قیمت در برخی میوه فروشی ها و عدم ارائه فاکتور خرید برای محاسبه سود منطقی بود.

جانشین رئیس کارگروه تنظیم بازار شهرستان شبستر تصریح کرد: در این میان تخلف آشکار اکثر سوپرمارکت ها در محور اصلی شهر صوفیان، تداخل صنفی بود که با توجه به اینکه پروانه کسب اکثر اصناف فوق خواربار فروش بوده و جزو سوپرمارکت می باشند، متاسفانه بدون رعایت موارد بهداشتی، اقدام به فروش میوه می کنند که تداخل صنفی محسوب شده و نسبت به تشکیل پرونده و جریمه آنها اقدام شد و طی هفته آتی نیز قطعا نسبت به جمع آوری آنها اقدام قضایی خواهد شد.

وی ادامه داد؛ موضوع مهم دیگر سد معبر اصناف و کسبه فوق است که در برخی موارد بصورت کامل پیاده رو را تصرف نموده اند که ضمن مزاحمت به افرادی که از پیاده رو استفاده می کنند زیبایی و منظر شهری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد که حسب دستور به شهرداری صوفیان طی روزهای آتی برخورد لازم و قانونی صورت خواهد گرفت.

معاون فرماندار شبستر با اعلام اینکه حسب مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت افزود: کلیه مشاغل باید تابع مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا باشند، لذا آغاز به کار مشاغلی که جزو موارد استثناء و ضروری قرار نگرفته، ممنوع بوده و اگر اصناف و کسبه ای اقدام به بازگشایی محل کارنمایند، متخلف محسوب شده و برابر قانون واحد صنفی فوق بمدت یک ماه پلمپ خواهد شد و مطمئنا در این خصوص با احدی تعارف نداشته و هیچ اغماضی نخواهد شد.

عبداللهی ضمن تشکر از کسبه ای که همراهی و همکاری لازم را در این شرایط حساس با مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا داشتند تاکید کرد؛ اصناف فعال بایستی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، از ازدحام جمعیت در واحد صنفی مربوطه جلوگیری نمایند.

وی گفت: بازرسی ها بصورت مستمر همچنان ادامه خواهد داشت و اصناف ضروری فعال نیز در صورت عدم رعایت موارد بهداشت فردی و محیطی جریمه و پلمپ خواهند شد. بطور مثال کلیه اصناف مخصوصا سوپرمارکت ها، لبنیاتی ها ضمن رعایت فاصله با مشتری ها، بایستی حتما ماسک و دستکش استفاده نمایند تا از انتقال ویروس جلوگیری شود.

معاون فرماندار شبستر در ادامه اعلام کرد: فعالیت همه واحدهای تولیدی با رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا و عدم ازدحام جمعیت بلامانع است و امیدواریم بزودی شکست کرونا را جشن گرفته و با حمایت دولت از صاحبان صنایع و تولیدی ها ضمن سرعت بخشیدن به تولید، در سال جهش تولید، اهداف ترسیمی مقام معظم رهبری در سال۹۹ تحصیل گردد.

عبداللهی در پایان گفت: با همت مجمع خیرین سلامت شهرستان شبستر و به پشتوانه پویش حامیان عبور از بحران کرونا، جهت کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا امروز بصورت نمادین تعدادی پک بهداشتی شامل محلول ضدعفونی کننده دست و ماسک بین شهروندان بخش صوفیان باحضور فرماندار شبستر توزیع شد که طی فردا و روزهای آتی تعداد ۲۰۰۰ عدد از این پک های بهداشتی بین شهروندان بخش و روستاهای صوفیان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.