کد خبر : 161702
تاریخ انتشار : جمعه 3 آوریل 2020 - 12:48

بازگشت «پایتخت ۶» پس از کرونا

بازگشت «پایتخت ۶» پس از کرونا

کارگردان سریال پایتخت با اشاره به اینکه «پایتخت ۶» در ۱۵ قسمت طبق قرار و تعهدش در ایام نوروز پخش خواهد شد، گفت: قسمت های آخر و فینال آن طلب مخاطبین از ما است.

به گزارش شبستر نیوز، به نقل از ایرنا، سیروس مقدم با اشاره به مشکلات تولید مجموعه پایتخت ۶ با توجه به شیوع بیماری کرونا، گفت: فیلمبرداری پروژه پایتخت علیرغم حوادث و اتفاقات ماه های پایانی سال گذشته، طبق برنامه و زمان بندی توافق شده با موفقیت پیش رفت هیچ کدام از آن اتفاقات ناگوار تاثیر سویی بر روند کار نگذاشت تا اینکه با شیوع ویروس منحوس کرونا، استان مازندران و شهر شیرگاه هم مثل دیگر شهرهای کشور و تمامی دنیا تحت تاثیر گسترش این بیماری قرار گرفت.
وی افزود: ما از اواخر بهمن ماه و تمامی اسفند را علیرغم خطرات و نگرانی های گروه و خانواده هایشان به کارمان ادامه دادیم. تهیه کننده خانم الهام غفوری تمامی تمهیدات بهداشتی و پزشکی را به کار گرفت. با اعزام یک تیم پزشکی مجرب از بیمارستان نیکان تهران و تمامی وسایل استریل و بهداشتی (ماسک، دستکش، روکفشی، مواد ضدعفونی کننده و …)، قرنطینه محدودی را برای گروه اعمال کردند. لوکیشن ها، محل اسکان گروه، وسایل صحنه، لباس ها و … همگی ضدعفونی و هر روزه مراقبت می شد.
مقدم ادامه داد: از زمانی که وزیر بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا و دیگر نهادهای ذیربط اعلام کردند که دیگر تجمعات، نزدیکی افراد به یکدیگر و … بایستی کنترل شود، ما هم طبیعتا از این قاعده و قانون مستثنی نبودیم.
کارگردان «پایتخت» اضافه کرد: از آنجایی که قسمت هایی از بخش پایانی و خاتمه فیلمنامه به آمدن بهتاش به تهران و جذب شدنش به فوتبال حرفه ای مربوط می شد و بخش های جذاب دیگری به خانواده نقی و بهبود و رحمت در همین راستا می پرداخت، حتما می بایستی در فضای فوتبالی و مسابقات ورزشی و همزمان قصه خانوادگی در اجتماع شهری، اتفاق می افتاد. با توجه به تعطیلی تمامی مسابقات ورزشی و لیگ برتر و همچنین منع تردد و تجمع در تهران و مازندران، ناخواسته و علیرغم میل باطنی مان، کار تصویربرداری هم در سطوح ورزشی و هم در بخش های خانوادگی غیرممکن بود. به همین دلیل ما به تعهدمان که همان ساخت و پخش ۱۵ قسمت پایتخت برای ایام نوروز بود، عمل کردیم.
مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که شیوع ویروس کرونا جهانی شده و بسیاری از پروژه های سینمایی و تلویزیونی و سریالی در حال ساخت و تولید در ایران و جهان متوقف شده است. خانواده های تیم پایتخت مثل دیگران، نگران فرزند، همسر، والدین شان و … هستند. هر تردد و تجمع با مورد و بی مورد به منزله شیوع و گسترش این بیماری است. بنابراین پایتخت در ۱۵ قسمت طبق قرار و تعهدش در تعطیلات نوروز پخش خواهد شد و تنها قسمت های آخر و فینال آن طلب مخاطبین از ما می باشد که اولین روزی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام وضعیت عادی کنند تیم پایتخت گِرد هم جمع شده و فینال را ساخته و در یکی از اعیاد مثل عید فطر و یا … به محضر مردم عزیز تقدیم می کنند.
براساس اعلام سیما فیلم، مقدم در پایان اضافه کرد: این مژده را به مخاطبین پایتخت می دهم که قسمت های پایانی مثل همیشه با قدرت، مفرح و جمع شدن دوباره خانواده گِرد هم انجام می پذیرد. در پایان از صبر و حوصله و همراهی و سعه صدر مدیران تلویزیون، دولتمردان و مردم عزیز سپاسگزارم.

مجموعه پایتخت در یک نگاه

مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و با طراحی و بازی محسن تنابنده مجموعه سریالی است که فصل اول آن در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شد. در ایام نوروز سال ۱۳۹۲ نیز پایتخت ۲ پخش شد.

پایتخت ۳ نیز در سال ۱۳۹۳ و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴ پخش شد. همچنین پایتخت ۵ نیز در نوروز سال ۱۳۹۷ پخش شده‌است. پایتخت ۶ نیز نام فصل ششم از مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم، با طراحی و بازی محسن تنابنده است که در ۱۵ قسمت در نوروز ۱۳۹۹ از شبکه یک و شبکه تماشا در حال پخش است.

اخبار مربوط به کرونا در ایران

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۴۴۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۴۶۰۶ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۴۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید.

وی افزود: ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.