کد خبر : 161696
تاریخ انتشار : جمعه 3 آوریل 2020 - 12:36

چرخ‌های “کامیون” اطیابی پنچر است!

چرخ‌های “کامیون” اطیابی پنچر است!

سریال نوروزی شبکه ۲ سیما با تکیه بر قابلیت بازیگر توانا و نام‌آشنایش هم نتوانست “کامیون” مورد قبول نوروز ۱۳۹۹ باشد.

به گزارش شبسترنیوز، به نقل از تسنیم، خیلی زود “کامیون” سریال نوروزی شبکه ۲ سیما شد. در ابتدا نام برزو نیک‌نژاد به عنوان کارگردان این سریال به میان آمد؛ کارگردانی که بیشتر او را با «ساخت ایران» و «دردسرهای عظیم» می‌شناسند؛ اما طولی نکشید که سریال رسماً به کارگردانی سیدمسعود اطیابی کارگردان «تگزاس» و «خروس جنگی» واگذار شد. مهدی هاشمی نقش اول این سریال تلویزیونی را بازی می‌کند. مجموعه طنزی که درباره پیشکسوت فوتبالی است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و پس از آشنایی با سه دانشجو که صاحبخانه به‌دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی می‌شود …

تلویزیون , شبکه دو | شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران , عید نوروز , ویروس کرونا , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران , سریال ایرانی ,

یکی از نکات جالب در سریال “کامیون” حضور لعیا زنگنه به عنوان اولین طنز دوران کاری‌اش، بازگشت جهانبخش سلطانی بعد از مدت‌ها به تلویزیون و نکته قابل توجه دیگر حضور استعدادهای جوان کمتر شناخته شده یا ناشناخته که شاید کمتر کارگردانی برای کار مناسبتی از این ریسک‌ها به خرج می‌دهد. اما ایده‌هایی که نتوانستند منسجم شوند و عدم استفاده درست از موقعیت‌ها و ایده‌ها باعث شد تا اینجای کار شاهد ریتم کُندی از سریال باشیم.

هر قسمت چالش‌های دانشجویان را برای کار، خانه، صاحبخانه می‌بینیم اما آنطور که باید و شاید نتوانسته مخاطب را درگیر خودش کند. شاید نقطه متمایز سریال پرداختن به پشت پرده محصولات تبلیغاتی است و کمتر سریالی به سراغ چنین موضوعی رفته؛ اما تا به اینجا “کامیون” نتوانسته حرف‌هایش را گیرا و شیوا با مخاطبش در میان بگذارد و از ایده‌ها و برگ‌های برنده‌اش صحبت کند.

“کامیون” سیدمسعود اطیابی از حضور بازیگر توانایی به نام “مهدی هاشمی” بهره می‌برد؛ او ایفاگر نقش نادر سهرابی پیشکسوت فوتبالی است که مدتی روی کامیون باربری کار می‌کند و اتفاقی با سه دانشجو: صابر (بهنام شرفی)، وحید (علی عامل هاشمی) و اشکان (هادی مرتضی زاده) که صاحب‌خانه به دلیل مشکلاتی اثاثیه‌شان را به خیابان ریخته است، آشنا شده که این آشنایی زمینه‌ساز اتفاقات مختلفی در روند داستان می‌شود.

تلویزیون , شبکه دو | شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران , عید نوروز , ویروس کرونا , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران , سریال ایرانی ,

کارگردان، مهدی هاشمی را در کنار چند بازیگر کمتر شناخته شده و ناشناخته قرار داده و خواسته است با تکیه بر قابلیت‌های “هاشمی” و محوریت کامیون، سریال طنز اجتماعی باشد؛ اما نه طنز است و نه اجتماعی و افزون بر این نتوانسته از هاشمی هم بازی مناسبی بگیرد. در واقع مهدی هاشمی تا اینجای کار، راننده خوبی برای “کامیون” نوروزی سیما نشد!

اگرچه “کامیون” به اندازه سریال “میانبر” (شبکه پنج سیما) ضعیف نیست اما سریال موفق، سرگرم‌کننده و جذابی هم نیست. “کامیون” اطیابی می‌توانست در صورت شخصیت‌سازی درست، واق عی،مناسب و طنزگونه و همچنین منسجم کردن انواع موضوع‌های پرت یا به قولی بدون سرمنزل، از “کامیون” در فیلمنامه، اجرا و کارگردانی، سریالی جذاب و هدفمند بسازد؛ اما متن آشفته، سوژه‌های ناپخته و کاراکترسازی‌های سطحی، بازی‌های ضعیف و کارگردانی سردستی را شاهدیم.

تلویزیون , شبکه دو | شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران , عید نوروز , ویروس کرونا , بازیگران سینما و تلویزیون ایران , کارگردانان سینما و تلویزیون ایران , سریال ایرانی ,

“کامیون” می‌توانست محمل مناسب‌ نگرش‌های اجتماعی باشد و مخاطب را همراه شخصیت‌ها به میان جامعه، مشکلات و مسائل اجتماعی ببرد و با نگاهی اجتماعی، اقتصادی و طنز حرف‌های خوبی را برای بیننده بازگو کند اما اصطلاحاً چهار چرخ این “کامیون” پنچر است.

این مجموعه تلویزیونی تا اینجا نشان داده که در فضای درام و تصویرسازی معمولی تلویزیون هم ناتوان است چه برسد به تحرکات اجتماعی! متأسفانه “کامیون” تا اینجا نتوانسته در این ماراتن بی‌رمق سریال‌های نوروزی تلویزیون برای خودش جایگاهی مناسب دست و پا کند. در واقع هیچ‌گونه امتیازی در فیلمنامه، کارگردانی و بازی‌ها به خود اختصاص نمی‌دهد. نکته‌ای که در سریال‌های نوروزی امسال به وضوح دیده می‌شود و سریال “کامیون” هم از خودش نشان داده که قادر به سرگرم کردن مخاطب نیست.

“کامیون” اطیابی بیشتر ماشین مشتی ممدلی است که نه بوق دارد و نه صندلی… این مجموعه تلویزیونی قرار است تا ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه ۲ سیما باشد؛ باید ببینیم در ادامه، “کامیون” می‌تواند گفتنی‌ها و جذابیت‌هایی برای مخاطب دقیق و هوشمند ایرانی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.