کد خبر : 161611
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 مارس 2020 - 7:14

آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شبستر به ۴۱ نفر رسید

آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شبستر به ۴۱ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان شبستر به ۴۱ نفر رسید.

به گزارش شبسنر نیوز، محمد حسین صومی در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی با بیان اینکه امروز ۵۰ درصد تست آزمایش شوندگان مثبت اعلام شده است، ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته از مجموع ۱۶۹ بیمار بستری نتیجه آزمایش ۸۴ نفر مثبت اعلام شده و به مجموع آمار مبتلایان به این بیماری افزوده شده است و شمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی تا به امروز به ۵۷۱ نفرافزایش یافته است.

او افزود: امروز با فوت ۱۰ بیمار مبتلا، شمار فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۴۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه سخناش در خصوص وضعیت بیماری کرونا در شهرستان مراغه گفت: از اول اسفند ماه تاکنون ۲۵۰ نفر در مراغه بستری بودند که از این تعداد ۵۷ نفر مثبت، ۵ مورد فوتی، ۳۷ نفر از بستریها ترخیص شدند و ۱۵ نفر بستری با کرونای مثبت و هم اکنون در بخش ۵۵ نفر بستری هستند.

صومی افزود: در کل استان آذربایجان شرقی در مجموع ۵۸۵ نفر بستری هستند که ۵۰ درصد با تست مثبت و بقیه با علائم ریوی و مشکوک به کرونا یا با آزمایش، منفی اعلام شده اند. از این تعداد ۸۵ نفر تحت درمان قرار گرفتند، ۲۲۰ نفر بستری، ۱۲ نفر فوت و ۹۰ نفر هم ترخیص شده اند و این به معنای این است که بیش از ۵۰ درصد افراد بستری ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد بستری های ناشی از بیماری کرونا را در استان به تفکیک شهرستانهای مرند با ۵۹ نفر، میانه ۴۳ نفر، سراب ۴۳، شبستر ۴۱ نفر، اسکو ۲۴ نفر، اهر ۲۳ نفر، بناب ۱۴ نفر، هشترود ۱۱ نفر، عجب شیر ۸ نفر، آذرشهر ۷ نفر ، جلفا ۵ نفر، بستان آباد ۵ نفر، ورزقان ۴ نفر، هریس، چاراویماق ۲ نفر، ملکان ، کلیبر، خداآفرین ۱ نفر اعلام کرد.

او گفت: در حدود ۳۰ درصد جمعیت استان از طریق سامانه غربالگری کرونا بیماریابی شده اند. امیدواریم با همکاری سپاه و بسیج این روند ادامه پیدا کند تا در کل استان این بیماریابی با سرعت بیشتر و شناسایی سریعتر انجام شود.

صومی با اشاره به اینکه مردم با مراجعه به سامانه salamat .gov.ir می توانند خود ارزیابی در خصوص آگاهی از مبتلا بودن یا نبودن به بیماری کرونا را انجام دهند در خصوص بیشترین مراکز شیوع بیماری در شهر تبریز گفت: قراملک و مارالان جزو محلاتی هستند که شیوع کرونا در آنها بیشتر است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.