کد خبر : 161163
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 ژانویه 2020 - 13:20

کنترل علف‌های هرز در ۱۹۰۰ هکتار از مزارع گندم شبستر

کنترل علف‌های هرز در ۱۹۰۰ هکتار از مزارع گندم شبستر

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: کنترل شیمیایی علف های هرز در بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع گندم این شهرستان انجام شد.

محمد پرتوی  در بازدید از مزارع گندم اظهار کرد: اطلاعیه های فنی با پیش آگاهی برای تمام آفات گیاهی و کلیدی و چگونگی مبارزه با آن برای زارعان به صورت پیامکی و به صورت بروشورهای اطلاعیه فنی ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا حدود ۱۵۰۰ هکتار سن گندم رصد و پایش شده است .

پرتوی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با آفات گیاهی به خصوص سمپاشی ملخ در اراضی دشت تسوج به مساحت ۹۰۰ هکتار و ردیابی و تله گذاری آفت قرنطینه ای مگس میوه مدیترانه ای و رصد هفتگی آنها در ۳۲ مورد در ۲۰۰ هکتار باغات هسته دار انجام شده است .

سرپرست جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: همچنین در مراحل کاشت کلزا ۳۱۰ هکتار نظارت مستمر و دائمی با همکاری واحد حفظ نباتات مدیریت شهرستان انجام شده است .

وی خاطرنشان کرد: برای مبارزه با موش صحرایی به وسعت ۱۵۰۰ هکتار طعمه مسموم فسفر دو زنگ در بین کشاورزان توزیع و در مورد بذور خودمصرفی گندم به مقدار ۷۳۰ تن و مقدار ۴۵ تن جو انجام شده است .

کل اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار است که ۴۴۰ هزار هکتار آن در حوضه دریاچه ارومیه قرار دارد و از این سطح ۲۵۰ هزار هکتار جزو اراضی آبی است که ۷۴ هکتار آن به باغات اختصاص دارد.

آذربایجان شرقی سالیانه نزدیک به ۵ میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.