کد خبر : 160714
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دسامبر 2019 - 14:35

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی:

تایید صلاحیت تمامی داوطلبان انتخاباتی در شبستر

تایید صلاحیت تمامی داوطلبان انتخاباتی در شبستر

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از تایید صلاحیت تمامی داوطلبان انتخاباتی در حوزه انتخابیه شبستر خبر داد.

به گزارش شبستر نیوز، علیار راستگو ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین تعداد ردصلاحیت در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر با ۴۵ نفر است و در ۴ حوزه استان نیز هیچ داوطلبی ردصلاحیت نشده است.

وی افزود: در حوزه‌های انتخابیه “ملکان” ۶ نفر، “مرند و جلفا” ۵ نفر، “بناب” و “اهر و هریس” هرکدام ۳ نفر، “میانه”، “مراغه و عجب‌شیر” و “بستان‌آباد” هرکدام ۲ نفر و در حوزه انتخابیه سراب یک نفر ردصلاحیت شده است و در حوزه‌های انتخابیه “ورزقان”، “کلیبر، خداآفرین و هوراند”، “شبستر” و “هشترود و چاراویماق” نیز داوطلب ردصلاحیت شده نداریم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی، تصریح کرد: نتیجه بررسی این هیأت‌ها، امروز به صورت محرمانه از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه به داوطلبان ردصلاحیت‌شده و همچنین به هیأت نظارت استان اعلام خواهد شد.

راستگو خاطرنشان کرد: داوطلبان ردصلاحیت‌شده ۴ روز مهلت دارند تا اعتراض و شکایت خود را به هیأت نظارت اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به انصراف ۸۲ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان گفت : با احتساب مجموع داوطلبان انصرافی و ردصلاحیت‌شده، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان به ۶۴۵ نفر رسید.

گفتنی است؛ استان آذربایجان شرقی دارای ۱۳ حوزه انتخابیه با ۱۹ کرسی است که نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات، در فرمانداری‌های مرکز این حوزه‌ها یعنی فرمانداری‌های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، میانه، هشترود و ورزقان و همچنین ستاد مرکزی وزارت کشور انجام خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و استان آذربایجان شرقی با ۲۱ شهرستان، دارای ۱۳ حوزه انتخابیه و ۱۹ کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.