کد خبر : 160654
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دسامبر 2019 - 9:43

شبستر نیوز گزارش می دهد:

تنور داغ انتخابات مجلس در شبستر/ صف طولانی چهره ها برای شرکت در مراسم های ختم/انصراف ۶ کاندیدا

تنور داغ انتخابات مجلس در شبستر/ صف طولانی چهره ها برای شرکت در مراسم های ختم/انصراف ۶ کاندیدا

در حالی که نخستین مرحله انتخابات یعنی نام نویسی داوطلبان پایان یافته بیشتر مناطق شهری و روستایی شهرستان شبستر حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته است.

به گزارش شبستر نیوز، دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که پس از انتخابات اسفندماه ۱۳۹۴ آغاز شده، ماه‌های پایانی خود را سپری می‌کند و حالا چشم‌ها به انتخابات مجلس یازدهم دوخته شده و گروه‌های مختلف سیاسی در تکاپوی برنامه‌ریزی و آمادگی برای فعالیت‌های انتخاباتی هستند.

از ماه ها قبل ، نشست های خانگی داوطلبان برای تشریح برنامه های خود رونق خاصی گرفته و مناطق شهری و روستایی شهرستان شبسترحال و هوای کاملا انتخاباتی دارد.

اگر چه بسیاری از هواداران از ماه های پیش انتخاب خود را کرده اند و در انتظار روز برگزاری انتخابات هستند تا به نامزد مورد نظر خود رای دهند اما بسیاری از مردم هم در حال رصد فضای انتخابات و اظهارنظرها و اعلام برنامه های داوطلبان هستند تا نامزد اصلح را انتخاب کنند.

صف طولانی چهره ها برای شرکت در مراسم های ختم

این روزها در کنار تبلیغات مرسوم یعنی حضور در نشست ها، جلسات و محفل های مختلف فرهنگی، حضور در مجلس ختم افراد متوفی با هر درجه و میزانی از اعتبار و جایگاه مردمی به یکی از بهترین روش ها در راستای معرفی افراد تبدیل شده است.

این روزها در مناطق شهری و روستایی شهرستان شبستر هر فردی که فوت می کند صفی طولانی از چهره ها شکل می گیرد که هر کدام برای تسلیت گفتن از دیگری پیشی می گیرند و اگر این فرد مشهور و دارای پایگاه مردمی بهتری نیز باشد، بازار کارت های تسلیت نیز به اوج خود می رسد.

استفاده از فضای رسانه ای در قالب الکترونیکی و حتی کاغذی نیز از دیگر روش ها و شیوه های مطرح شدن افراد برای حضور در رقابت های انتخاباتی است به گونه ای که این روزها در گوشواره نشریات و ویژه نامه های استانی یادداشت نویس ها به شدت افزایش پیدا کرده اند.

افراد مختلفی که البته تا دیروز شاید هیچ اعتقادی به یادداشت نویسی نداشتند، این روزها دست به قلم شده و در حوزه های مختلف به عنوان کارشناس و صاحب نظر به اظهار عقیده می پردازند و سعی می کنند تا از این فرصت نیز در راستای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

رسانه ها از تخریب کاندیدا ها خودداری کنند

حسین فتاحی رئیس دادگستری شهرستان شبستر در نشست تبیین قوانین انتخابات و نحوه عملکرد فعالان فضای مجازی و خبرنگاران که در شبستر برگزار شد،‌ با اشاره به عملکرد مناسب و انقلابی فعالان فضای مجازی و خبرنگاران شهرستان شبستر در مواجهه با اتفاقات حاصل از افزایش بنزین در روزهای اخیر گفت: حفظ آرامش عمومی در شرایط بحرانی و پرتنش از وظایف اصلی اصحاب رسانه است که این امر به‌خوبی در سطح شهرستان شبستر لمس شد.

وی مرور قوانین انتخاباتی و همچنین حفظ شئونات لازم در این عرصه را از دیگر وظایف اصحاب رسانه خوانده و ادامه داد: خبرنگاران و فعالان مجازی باید از درج مطالب و محتوی توهین‌آمیز و همچنین تخریب کاندیداها خودداری کرده و دقت بیشتری به محتوی بسته‌های خبری داشته باشند تا از انتشار متون هدف‌دار و ناصحیح پیش از پیش جلوگیری شود.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر با بیان اینکه امروزه نقش فضای مجازی نزدیک به فضای حقیقی شده است، گفت: از آنجایی که تمامی فعالیت‌ها در فضای مجازی از سوی پلیس فتا و دیگر مسئولان این حوزه‌ رصد می‌شود، لذا باید مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در انتخابات پیش رو، مدیریتی هوشمندانه داشته باشند.

وی افزود: فعالان فضای مجازی باید برای آگاهی بخشی مردم این منطقه در انتخابات جدید موازی با قانون و در کنار مردم قدم بردارند تا شاهد برگزاری یک حماسه سالم، مردم‌پسند و قانون‌مدار باشیم.

فتاحی با اشاره به مسئولیت خطیر مدیران و مسئولین پایگاه‌های خبری ازجمله سایت‌ها، کانال‌ها، گروه‎های تلگرامی، سایر شبکه‌های اجتماعی و صفحات اینستاگرام تصریح کرد: هرگونه پیام، خبر و مطلبی که باعث ایجاد تخریب و تنش در روند انتخابات و همچنین حیثیت کاندیدها شود به عهده مدیران شبکه‌های اجتماعی و خبری بوده و باید پاسخ‌گو باشند.

در ادامه این نشست فرمانده نیروی انتظامی شهرستان‌ شبستر با بیان اینکه پلیس مجری قانون و تابع دستورات قوه قضائیه است اظهار کرد: فعالان فضای مجازی ازجمله خبرنگاران، مدیران کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی باید دقت بیشتری برای درج و انتشار مطالب داشته باشند و از نشر محتوی مشکوک و بدون هویت که باعث ناآرامی و شایعه‌پراکنی در منطقه می‌شود خودداری کنند.

سیاوش علی‌فام افزود: در صورت دریافت مطالب و محتوی مشکوک و بدون هویت حتماً با پلیس‌فتا هماهنگ کنید تا از وقوع هرگونه پرونده قضایی که اغلب به دلیل ناآگاهی رخ می‌دهد جلوگیری شود.

وی گفت: پلیس همواره در کنار همه اقشار جامعه حضورداشته و پلیس فتا شهرستان شبستر نیز در صورت نیاز برای ارائه مشاوره و راهنمایی لازم در خدمت فعالان فضای مجازی است تا پای مدیران کانال و گروه‌ها به‌عنوان مجرم اصلی به مراجع قانونی باز نشود.

انصراف ۶ نفر از داوطلبی درحوزه انتخابیه شبستر

بر اساس گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شبسترنیوز تا این لحظه ۶ نفر از داوطلبی در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شبستر انصراف داده و تعداد کاندیداها به ۳۱ نفر رسیده است

امین محمدپور،خلیل هاشمی ،حامد قلی زاده ،یونس درخشانی ،قنبر رفعتی و صادق فرج الهی داوطلبانی هستند که تا این لحظه انصراف خود را اعلام کرده اند.

گذشت زمان تنور انتخابات مجلس شورای اسلامی در شبستر و سایر نقاط کشور را گرمتر می کند و به همین دلیل است که این روزها بخش زیادی از فعالیت های تبلیغاتی زیرپوست شهر در جریان است و در این میان افرادی اندک به دلیل توان مالی و یا قدرت مدیریتی می توانند تبلیغات آشکاری داشته باشند.

جدول زمان‌بندی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از امروز، ۶۷ روز تا جمعه دوم اسفندماه سال جاری باقی مانده است، به‌شرح زیر است:

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی , مجلس شورای اسلامی ایران , مجلس خبرگان رهبری ,

طبق جدول زمان‌بندی فوق؛ ماراتن انتخابات مجلس یازدهم وارد مرحله ششم شده که در این مرحله، صلاحیت‌های داوطلبان از تاریخ ۱۷ الی ۲۶ آذرماه به‌مدت ۱۰ روز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.