کد خبر : 160565
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 دسامبر 2019 - 12:23

رئیس اداره گاز شهرستان شبستر:

لزوم ثبت تلفن همراه مشترکین جهت حذف قبوض کاغذی گاز

لزوم ثبت تلفن همراه مشترکین جهت حذف قبوض کاغذی گاز

رئیس اداره گاز شهرستان شبستر بر ثبت شماره اشتراک مشترکین تأکید کرد و گفت: تلفن‌های همراه از سه روش ثبت توسط کنتورخوان‌ها، ثبت در سایت شرکت ملی گاز و نیز ثبت از طریق سامانه پیامکی شرکت گاز صورت می گیرد.

به گزارش شبستر نیوز، طلوعی رییس اداره گاز شهرستان شبستر اظهار داشت: ثبت شماره‌های اشتراک از طریق پیامک و سایت بسیار مطمئن است و تقریباً بدون اشتباه در سیستم ثبت می شود و گام موثری در به دست آمدن لیست صحیحی از شماره تلفن همراه مشترکین است.

وی با توجه به رویکردی که شرکت ملی گاز از ابتدای آذرماه سال جاری آغاز کرده است، گفت: طرح حذف قبوض کاغذی در دستور کار قرار گرفته است که برای اجرای موفق این طرح باید از یک روش جایگزین برای اطلاع رسانی قبوض مشترکین استفاده کرد که بهترین روش ارسال پیامک می‌باشد.

رییس اداره گاز شهرستان شبستر خاطر نشان کرد: در گام نخست برای آماده سازی و اطلاع رسانی بیشتر به مردم صدور قبوض با ارسال پیامک بطور همزمان برای مشترکین انجام شد.

وی ادامه داد: ارسال پیامک به جای صدور قبوض کاغذی نیازمند تکمیل و ثبت شماره های تلفن های همراه مشترکین می باشد و علاوه بر آن باید تعداد شماره های همراه صحیح مورد بررسی قرار گیرد.

رییس اداره گاز شهرستان شبستر اضافه کرد: در ابتدای اجرای این طرح از ۴۸ درصد از مشترکین، در سیستم شماره همراه وجود داشت و اکنون این تعداد به ۶۸ درصد رسیده است.

این مقام مسئول بیان داشت: در روش جمع‌آوری اطلاعات توسط کنتورخوان پس از ثبت اطلاعات می‌بایست صحت آن مورد پایش قرار گیرد تا مغایرت‌های آن مشخص شود و سپس اطلاعات به سامانه اصلی منتقل گردد؛ در حالی که در روش خود اظهاری مشترک، اطلاعات با صحت کامل در سیستم تغذیه می‌شود.

طلوعی تأکید کرد: مشترکین نیز با بررسی اطلاعات مندرج در پیامک صورتحساب، در صورتی که اشتراک اعلام شده مربوط به آنان نمی باشد، می توانند:
بر روی لینک زیر کلیک نموده و شماره تلفن همراه خود بهمراه کد اشتراک و کد پستی را وارد نمایید.http://ghabz.nigc.ir/views/reg_mobile.aspx

وی در ادامه تأکید کرد: آمار و اطلاعات از مشترکین باید به حد قابل قبول ۹۰ درصدی برسد تا بتوان قبوض کاغذی را به طور کامل حذف کرد و از طریق پیامک به مردم اطلاع رسانی کرد.

وی تصریح کرد: در سیکل اول به طور آزمایشی برای ۳۰ هزار مشترک پیامک صورتحساب گاز ارسال شد.

طلوعی اضافه کرد: به منظور فعال سازی صورتحساب پیامکی، مشترکین می‌بایست کد دستوری شماره اشتراک*۱ (از چپ به راست: عدد یک – علامت ستاره – شماره اشتراک) را به شماره۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کنند و یا اینکه به سایت شرکت ملی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir (منوی حذف قبض) مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.