کد خبر : 160345
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 نوامبر 2019 - 9:54

استاندار آذربایجان‌شرقی:

بزرگنمایی رسانه‌های بیگانه درباره تجمعات آذربایجان شرقی کذب است

بزرگنمایی رسانه‌های بیگانه درباره تجمعات آذربایجان شرقی کذب است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به جوسازی و بزرگنمایی‌ رسانه‌های بیگانه درباره تجمعات مردم تبریز، این فضاسازی‌ها را کذب و دروغ خواند.

به گزارش شبستر نیوز، محمدرضا پورمحمدی در آئین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز، با اشاره به اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین از روز جمعه، اظهار داشت: مردم برخی از شهرها به دلیل نگرانی از عوارض اجرای این طرح تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند و در شهر تبریز هم چند تجمع مسالمت آمیز برگزار شد.

وی با اشاره به جوسازی برخی رسانه‌های بیگانه مبنی بر بزرگنمایی و وجود خسارات در تجمع‌های تبریز، این خبرها را کذب محض خواند و گفت: تبریز مهد ایثار و از خودگذشتگی است و جوانان این شهر برای اعتلای کشور جان خود را فدا می‌کنند نه برای پیاده کردن اهداف بیگانگان.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان در جریان حادثه زلزله در میانه و سراب با همدلی و صمیمیت به صحنه آمدند و همراهی مردم موجب شد که عملیات امداد و نجات در کمترین زمان انجام شود.

وی افزود: مردم تبریز در جریان حوادث روز گذشته نیز با درک بالای خود، فراخوان رسانه‌های بیگانه و عوامل داخلی آنها را ناکام گذاشتند و امروز وضعیت استان در آرامش کامل است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه هدف دولت از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین جلوگیری از قاچاق سوخت به حمایت از اقشار کم درآمد جامعه است، افزود: دولت تدابیر لازم را برای مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی اندیشیده است و مردم از این بابت نباید نگرانی داشته باشند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود از خانواده مرحوم صدیقه قره چمنی به خاطر احداث ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز قدردانی کرد و گفت: این کار خیر از چند جهت دارای درس‌های اخلاقی است؛ از طرفی مشارکت خیران در اعتلای فرهنگی جامعه و ایجاد فضاهای فرهنگی و از طرفی به خاطر بزرگداشت یاد مادر که برای نسل جوان و نوجوان ما درس آموز است.

وی با بیان اینکه شهر بزرگ شهری است که انسان‌های بزرگ داشته باشد، افزود: اگر کشور ما با همه گرفتاری‌ها و مشکلات هیچ گاه در طول تاریخ مستعمره نبوده و اگر تبریز به عنوان اسطوره تاریخ شناخته می‌شود، به خاطر فرهنگ متعالی و انسان‌های فرهیخته است.

پورمحمدی با تاکید بر این که باید کارهای فرهنگی ماندگار را ارج بنهیم، گفت: امروزه برتری کشورها به خاطر منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی و نژاد و زبان و ویژگی‌هایی از این دست نیست، بلکه به خاطر دانش و فرهنگ ملت‌هاست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه کشورهای منطقه فرهنگ و مدنیت خود را مدیون ایران هستند، افزود: افتخار به گذشته درخشان فرهنگی لازم است،  اما باید تلاش کنیم تا آینده، بهتر از امروز باشد و این امر در گرو همت بزرگمردان و خیرانی است که در این عرصه تلاش می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.