کد خبر : 160334
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 نوامبر 2019 - 20:02

رئیس دادگستری شهرستان شبستر:

مسئولان فرصت‌های برابر را برای همه معلولان ایجاد کنند

مسئولان فرصت‌های برابر را برای همه معلولان ایجاد کنند

رئیس دادگستری شهرستان شبستر ضمن تشریح قانون جامع حمایت از معلولان، گفت: سیاستگذاران و مسوولان باید به فکر ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد دارای معلولیت باشند و نیازهای آنها را در حوزه‌های مختلف فراهم کنند.

حسین فتاحی ظهر امروز در گفت‌وگویی بر ضرورت پاسخگویی و ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در خصوص نحوه اجرای قانون حمایت از معلولان تأکید و اظهار داشت: تأخیر در عمل به این قانون به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست و تمامی دستگاه‌ها موظفند به مسوولیت‌ها و وظایفی که قانون حمایت از معلولان برای آنها در نظر گرفته است، عمل کنند.

رئیس دادگستری شهرستان شبستر با اشاره به اینکه فرد معلول نیز جزو افراد جامعه است، خاطرنشان ساخت: همه سازمان‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی، معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت همچون سایر افراد فراهم شود.

فتاحی ادامه داد: از جامعه درخواست می‌کنم که همه افراد دارای معلولیت را ببینند؛ باید ساختمان‌ها، پارک‌ها، معابر و اماکن را طوری طراحی گردد که آنها نیز بتوانند زندگی کنند تا حقوق معلولان مغفول نماند.

وی تصریح کرد: شهرداری‏‌ها مکلفند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‏‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‏‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس‏‌پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.