کد خبر : 160169
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 نوامبر 2019 - 8:52

توزیع غذای گرم در مهدهای کودک مناطق محروم شهرستان شبستر

توزیع غذای گرم در مهدهای کودک مناطق محروم شهرستان شبستر

رئیس اداره بهزیستی شبستر از اجرای طرح توزیع غذای گرم در مهدهای کودک مناطق محروم این شهرستان خبر داد.

احد نریمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس در شبستر از اجرای موفق طرح توزیع روزانه یک وعده غذای گرم در مهدهای‌کودک مناطق محروم و کم برخوردار در شهرستان شبستر خبر داد و اظهار داشت: این طرح در مناطق روستایی و محروم با موفقیت اجرا می‌شود.

 رئیس اداره بهزیستی شهرستان شبستر با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در کودکان برای حضور در مهدکودک‌ها انگیزه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در این منطقه 17 مهدکودک روستایی و 10 مهدکودک شهری تحت پوشش اداره بهزیستی فعالیت می‌کنند و در این طرح با پوشش 100 درصدی بچه‌های محروم و نیازمند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 نفر کودک در  این مهدکودک‌ها در حال آموزش هستند، خاطرنشان ساخت: این طرح به ازای هر کودک در روز 37 هزار و 400 ریال توسط بهزیستی پرداخت می‌شود که با ارائه برنامه غذایی توسط شبکه بهداشت و درمان و نظارت مشترک کیفی و کمی اداره بهزیستی و شبکه بهداشت در طول سال اجرا می‌شود.

 وی تغذیه را اهرمی موثر در بالندگی کودکان عنوان کرد و یادآور شد: هدف از این طرح کمک به بهبود تغذیه کودکان و رشد جسمانی فرزندان در سن رشد می‌باشد که با توجه به پایش رشد در سال‌های گذشته نتایج مثبتی بر کیفیت رشد فرزندان به همراه داشته باشد.

رئیس اداره بهزیستی شبستر با بیان اینکه اجرای طرح یک وعده غذای گرم در راستای تأمین سلامت و امنیت غذایی کودکان به صورت جدی پیگیری می‌شود، تأکید داشت: اجرای این طرح باعث تأمین قسمتی از نیازهای تغذیه‌ای کودکان، افزایش آگاهی کودکان با وعده‌های غذایی مناسب، ارتقاء آگاهی خانواده‌ها، مدیران و مربیان مهدها با رشد و تغذیه کودک و … می شود.

 این مقام مسوول تغذیه را یکی از عوامل اصلی زندگی سالم دانست و ابراز کرد: فقر می‌تواند تأثیر جدی در بروز سوءتغذیه در قشرهای ضعیف جامعه از جمله کودکان داشته باشد و بهبود وضعیت تغذیه ‌این کودکان راهکاری اساسی در داشتن زندگی سالم این گروه آسیب‌پذیر است.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته این طرح باعث کاهش  ۵۰ درصدی سوءتغذیه میان کودکان مناطق کم برخوردار شده است و از همین رو  امسال نیز در تمام مناطق محروم روستایی را تحت پوشش قرار دهد.

احد نریمانی، طرح توسعه و تجهیز مهدهای‌کودک مناطق محروم این شهرستان را دیگر طرح حمایتی بهزیستی از مهدهای‌کودک روستایی و مناطق محروم برشمرد و از خیران خواست این اداره را در تحقق موضوع یاری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.