کد خبر : 160141
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اکتبر 2019 - 9:41

رئیس کمیته اسپوکس استان آذربایجان شرقی:

اسپوکس در آذربایجان شرقی از اقبال عمومی خوبی برخور دار است

اسپوکس در آذربایجان شرقی از اقبال عمومی خوبی برخور دار است

رئیس کمیته اسپوکس استان آذربایجان شرقی گفت: اسپوکس در آذربایجان شرقی از اقبال عمومی خوبی برخور دار است.

سعید رنجبر پرنیاء در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری اسپوکس در استان اردبیل اظهار داشت: مسابقات اسپوکس قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی در بخش آقایان و بانوان به مدت 3 روز از 8 الی 10 آبان ماه در مجموعه ورزشی جهان پهلوان رضا زاده اردبیل برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مسابقات با حضور 345 ورزشکار زن و مرد در 3 ماده ورزشی آکیناکه تک ، آکیناکه دوبل و سوسر و با شرکت 15 استان کشور برگزار خواهد شد که تیم اسپوکس آذربایجان شرقی نیز در بخش آقایان و بانوان در تمامی رده‌های سنی در این دوره از مسابقات حضور خواهد یافت.

رئیس کمیته اسپوکس استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد:برترین‌های این رقابت‌ها پس از برگزاری اردوی آماده سازی به اولین دوره مسابقات آسیایی اسپوکس که از تاریخ 2 الی 4 بهمن سال جاری برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

رنجبر پرنیاء در ادامه از قضاوت داوران آذربایجان شرقی دراین دوره از مسابقات خبر داد و گفت: با اعلام انجمن اسپوکس ایران، سجادمقصودی در بخش آقایان و نسترن علی پور در بخش بانوان به همراه 36 داور دیگر قضاوت این دوره از مسابقات را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه اسپوکس در آذربایجان شرقی از اقبال عمومی خوبی برخور دار است ابراز کرد: با برگزاری دوره مربیگری و داوری درجه 3 توانستیم داور و مربی لازم را جذب کرده و با ایجاد کلاس‌های آموزشی شاهد استقبال مردم از این رشته ورزشی هستیم.

رئیس کمیته اسپوکس استان آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: با برگزاری اولین دوره مسابقات اسپوکس استان در بخش آقایان که در نیمه نخست سالجاری برگزار شد، شاهد استقبال مردم از این رشته ورزشی بودیم که در نیمه دوم سال نیز طرح استعدادیابی اسپوکس را در مدارس استان اجرا خواهیم کرد.

رنجبر پرنیاء در پایان به دیگر برنامه‌های این کمیته نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری اولین دوره مسابقات استانی جام فجر، برگزاری کارگاه آموزشی گام 1 الی 3 ، برگزاری دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌های استان، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با ادارات و سازمان‌ها، و توجه ویژه به بخش بانوان از دیگر برنامه‌های کمیته اسپوکس آذربایجان شرقی در نیمه دوم سال جاری است.

گفتنی است رشته ورزشی اسپوکس ورزش سریع‌ترین با هوشترین – قویترین جایگاه خاصی برای ایجاد شادی، سلامت، تعامل اجتماعی، اتحاد و رشد جوامع و شهروندان سراسر جهان از طریق ارتقاء و ترویج فرهنگ تربیت بدنی و توسعه ورزش برای همه و فعالیت‌های بدنی دارد.

این رشته برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است و از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت داشته و حتی سطح آن‌ها را در افرادتقویت می‌کند ورزشکاران این رشته با حضور در تمرینات ویژه و ارتقاء سطح آمادگی جسمانی- استقامت- چابکی و سرعت و هشیاری قادر به حضور در رقابت‌های قهرمانی و همگانی آن خواهند بود.

این رشته برای نخستین بار توسط ارشد محمدرضا هاشم پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین‌المللی هنرهای رزمی) در سال 1390 پایه‌گذاری شد.

در سال‌های 2012 و 2013 چندین اجلاس رسمی و غیررسمی بین‌المللی در ارتباط با معرفی این رشته رزمی به مجامع بین‌المللی ورزش برگزار شد و پس از بازتاب مثبت بین‌المللی، رسمیت دادن به فعالیت‌های این رشته از طرف مراجع مرتبط ورزش کشور در گام بعدی قرار گرفت.

در این راستا پس از کارشناسی و بررسی‌های لازم از طرف معاونت توسعه ورزش قهرمانی و معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از سال 1395 فعالیت ورزش اسپوکس در کشور تأیید و شروع فعالیت رسمی این رشته ورزشی تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیشنهاد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.