کد خبر : 159804
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 سپتامبر 2019 - 0:21

شهرستان شبستر در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا است+عکس

شهرستان شبستر در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا است+عکس

همزمان با تاسوعای حسینی شهرستان شبستر در سوگ علمدار دشت کربلا غرق در ماتم و اندوه است و مردم ولایت‌مدار و عزادار این شهرستان فریاد یا ابوالفضل العباس(ع) سر می‌دهند.

مردم ولایت‌مدار شهرستان شبستر در دهه نخست ماه محرم با برپایی مراسم‌های ویژه‌ای یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را گرامی می‌دارند که اوج این مراسم در تاسوعا و عاشورای حسینی متبلور می‌شود.

عاشقان ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شهرستان در تاسوعای حسینی با برپایی مراسم سینه‌زنی و زنجیر زنی به یاد شهدای دشت کربلا عزاداری کردند.

مردم عزادار شهرستان با حضور در هیئت‌های عزاداری و برپایی خیمه‌های عزا در تکایا، مساجد، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان به ویژه حضرت ابوالفضل (ع) نشان دادند.

ارادتمندان سرور و سالار شهیدان دسته دسته خود را به محل‌های عزاداری می‌رسانند و در فضایی معنوی با تشکیل دسته‌های  سینه‌زن و زنجیر‌زن به یاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و دیگر شهدای کربلا عزاداری می‌کنند و در غم شهادت امام حسین(ع) و یاران  وفادارش اشک ماتم می‌ریزند.

هیئت‌های عزاداری سراسر شهرستان در تاسوعا با حضور در  مساجد، حسینیه‌ها و تکیه‌ها به یاد برادر وفادار حضرت سیدالشهدا(ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) بر سر و سینه زدند.

برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در جای جای این شهرستان ولایت‌مدار و پذیرایی از عاشقان و عزاداری آقا اباعبدالله الحسین(ع) از جمله برنامه هیئت‌‌های عزادار شهرستان در تاسوعای حسینی است.

در روز تاسوعای حسینی در شبستر نیز سراسر غم واندوه  است و نوای یا ابوالفضل علمدار(ع) از هر جای شهر به گوش می‌رسد.

در این روز که پیر و جوان، کودک و بزرگ درشهادت ساقی لب تشنگان در دسته‌جات عزاداری برسر و سینه می‌زنند، قربانی کردن و پخش نذورات از دیگر مراسمات مردم ولایت‌مدار شهرستان شبستراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.