کد خبر : 1595
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دسامبر 2013 - 11:36

یادواره شهدای علیشاه برگزار شد

یادواره شهدای علیشاه برگزار شد

به گزارش شبسترنیوز , یادواره شهدای روستای علیشاه بخش مرکزی شبستر روز 19 آذر با حضور خانوادهای معظم شهدا و ایثارگران، جمع کثیری از رزمندگان دفاع مقدس، قشرهای مختلف مردم وجمعی از مسئولان ادارات ونهادهای ونیروهای نظامی وانتظامی در مسجد جامع این روستا باشکوه خاصی برگزار شد. در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیاتی


به گزارش شبسترنیوز , یادواره شهدای روستای علیشاه بخش مرکزی شبستر روز 19 آذر با حضور خانوادهای معظم شهدا و ایثارگران، جمع کثیری از رزمندگان دفاع مقدس، قشرهای مختلف مردم وجمعی از مسئولان ادارات ونهادهای ونیروهای نظامی وانتظامی در مسجد جامع این روستا باشکوه خاصی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری شهرستانی حجت حداد, فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شبستر ضمن تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) و خیر مقدم گویی اظهار داشت : شهدا سرمایه های جاودان ملت ما هستند و به برکت خون شهدا امروز ملت ایران مثل کوهی استوار جلو استکبار جهانی مقاومت می کند . سرهنگ حسن پور افزود : امسال نهمین یادواره شهدا را در شهرستان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حالی برگزار میکنیم که استکبار جهانی در مقابل عظمت و پیشرفت ایران اسلامی بیش از پیش سر افکنده شده و این ثمره خون شهدای ماست که امروز به بار نشسته است. سرهنگ حسن پور با اشاره به آمار شهدای شهرستان که بیش از 365 شهید می باشد خاطر نشان کرد اگر شهدایی که منتصب به این شهرستان هستند را نیز به این تعداد اضافه کنیم بیش از هزار شهید از این خطه تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

فرماندار بسیجی شهرستان شبستر نیز در ادامه مراسم گفت: مردم ولایت مدار و بسیجی شهرستان شبستر با آرمان های امام بزرگوار و شهدا عهد و پیمان بسته اند و در مقابل زور گویی های آمریکا ایستادگی می کنند. اگر امروز به فرموده امام راحل استکبار و اسرائیل از ملت ایران خشمگین است نشان پیشرفت و پیروزی های شیرین ملت ایران است و ما این مقاومت را میراث شهدای دوران دفاع مقدس می دانیم. وی افزود : استکبار جهانی بداند که ملت ایران نمی گذارد و خون شهیدانش پایمال شود و مقابل همه استکبار ایستادگی خواهد کرد.

عقلمند با اشاره به ساماندهی بیش از 90 درصد مزار شهدای شهرستان با تعامل و همکاری مسئولین اظهار کرد : هم اکنون یکی از میدان های تمامی شهرهای شهرستان نیز به میدان ولایت و نه دی نامگذاری شده است.

سردار عسگر کریمیان فرماندهی سپاه عاشورا در سخنرانی خود با تشریح گوشه از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت : ما به عنوان رهروان شهدا باید پیام های شهدا را با الگو گیری از حضرت زینب (س) که پیام عاشورا را بیان کرد به گوش مردم برسانیم .

سردار کریمیان افزود : امروز پاسداشت و بیان خاطرات شهدا کمتر از شهادت نیست .وی حضور حاضرین در یاداوره شهدا علیشاه را توفیقی دانست که شهدا عنایت کرده و به هرکسی این توفیق نصیب نمی شود.

فرمانده سپاه عاشورا در قسمت دیگر سخنرانی خود با اشاره به کینه توزی های استکبار جهانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با مطرح کردن این سوال که علت این دشمنی با ملت این ایران چیست افزود : واقعیت این است که جنس انقلاب اسلامی از جنس قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است ملت ما با شعار ظلم ستیزی انقلاب کرد.فلذا امریکا با تحریک گروه های ضد انقلاب در اوایل انقلاب دشمنی خود را با مردم آغاز کرد.

سردار کریمیان اظهار کرد:استکبار جهانی با دست پرورده خود یعنی صدام حسین نهایتا در 31 شهریور 59 با تمامی قوت خود به ملت ایران حمله ور شد . و چون در آن زمان به دلیل نو پا بودن انقلاب و نابسامانی نیروهای نظامی ایران و نوپا بودن سازمان سپاه , دشمن توانست قسمت زیادی از خوزستان را تصرف کند. وی افزود : ظهور و بروز یک مقاومت مردمی رمز مقابله و پایداری در مقابل دشمنان در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده سپاه عاشورا گفت : شهید جهان آرا و تعدادی از ارتشیان و مردم به مدت 34 روز دشمن را در پشت خاکریز های خرمشهر زمین گیر کردند و بعد از فرار بنی صدر خائن با وحدت نیروهای مسلح و تشکیل قرارگاه خاتم الانبیاء عملیات هایی مانند ثامن الائمه و طریق القدس برای آزاد سازی مناطق خرمشهر طرح ریزی شد .

وی با اشاره به خاطره ای از شهید صیاد شیرازی که بهمراه تعدادی از فرماندهان در زمان فتح خرمشهر به محضر امام رفته بودند گفت: بعد از گزارش شهید صیاد شیرازی به امام در مورد پیشروی های و پیروزی های رزمندگان اسلام به امام ایشان در یک جمله گفتند: خرمشهر را خدا آزاد کرد و این واقعیتی است که وعده خدا محقق می شود و اگر کسی دین خدا را یاری کند خداوند او را یاری می کند.و ایمان به خدا رمز پیروزی رزمندگان بود.

سردار کریمیان گفت : بنده در دیداری که از خانواده شهیدان پای بسته شهرستان شبستر داشتم خود را مدیون شهدا می دانم و تحت تاثیر سخن مادراین شهدا که فرمودند : من نیز فرزندم را همانند حضرت قاسم (ع) قربانی راه امام حسین (ع) کرده ام قرار گرفته ام.اگر ما قدر دان خون شهدا نباشیم مطمئنا در قعر جهنم خواهیم بود.وی خانواده های شهدا را سرمایه های ملت دانست و توجه به انها را وظیفه همگان دانست.

فرمانده سپاه عاشورا در پایان سخنان خود گفت : ما با الگو گیری از حضرت ابوالفضل (ع) که ولایت مداری خور را در کربلا نشان داد پشتیبان ولایت خواهیم بود همواره در مقابل ظلم مقاومت خواهیم کرد.وی در پایان با قرائت نام تمامی شهدای روستای علیشاه عهد و پیمان خود را با شهدا تجدید کردند.

در انتهای این مراسم بعد از مداحی از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان تجلیل به عمل آمد.
خبرازآقای ایلخانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.