کد خبر : 159248
تاریخ انتشار : شنبه 27 جولای 2019 - 18:56

تاج: امیدوارم اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیئت دولت تصویب شود/ خودم هم نمی‌دانم لیگ چه زمانی آغاز می‌شود

تاج: امیدوارم اساسنامه فدراسیون فوتبال در هیئت دولت تصویب شود/ خودم هم نمی‌دانم لیگ چه زمانی آغاز می‌شود

مهدی تاج در حاشیه کلاس‌های پیش فصل داوری فوتبال گفت: بسیار خوشحالم که بهترین مراسم را برای بهترین زحمتکشان حوزه فوتبال برگزار می‌کنیم. کمیته داوران و داوران را یکی از ارزشمندترین عناصر فوتبال کشور می‌دانیم. من به چند موضوع می‌پردازم. فکر می‌کنم برای اولین بار است که ما یک کرسی بسیار خوب در AFC در

مهدی تاج در حاشیه کلاس‌های پیش فصل داوری فوتبال گفت: بسیار خوشحالم که بهترین مراسم را برای بهترین زحمتکشان حوزه فوتبال برگزار می‌کنیم. کمیته داوران و داوران را یکی از ارزشمندترین عناصر فوتبال کشور می‌دانیم. من به چند موضوع می‌پردازم. فکر می‌کنم برای اولین بار است که ما یک کرسی بسیار خوب در AFC در بخش تصمیم‌گیری داوری پیدا کرده‌ایم. این اتفاق (حضور ممبینی در کمیته داوران AFC) را به شما داوران، فدراسیون فوتبال و ممبینی تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه کسب این کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا اهمیت زیادی داشت، تصریح کرد: انشاءالله در تصمیم‌گیری‌های کلان داوری تصمیم‌گذار باشیم. وقتی در هسته اصلی تصمیم‌گیری هستیم، عملکرد ما خیلی مهم است. از این به بعد می‌توانیم نظرات خود و کشورمان را بگوییم.

«ممکن است برخی از این نظرات پذیرفته شود یا خیر و به این معنی نیست همه درخواست‌های ما اجرا شود.» رئیس فدراسیون فوتبال ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: نباید کسی در حوزه داوری یا موارد دیگر انتظار داشته باشد به هر چه می‌گوییم عمل شود. نباید بگوییم چون در کمیته داوران AFCعضو داریم، پس چرا فلان پنالتی یا کرنر را برای ما نگرفتند. کسی این حرف‌های «خاله زنکی» و «چاله میدانی» را نمی‌پذیرد.

تاج با اشاره به حضور لیلا صوفی‌زاده در کمیته بانوان کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: یکی از کرسی‌های خوبی که گرفتیم، در بخش تصمیم‌گیری بخش بانوان است. ما در کمیته بانوان AFC عضو داریم و این جای خوشحالی و برای بخش ورزش بانوان کشور، موثر است.

وی درباره همکاری با یک موسسه زبان برای فدراسیون فوتبال گفت: با این موسسه در بخش داوری و سایر بخش‌های فدراسیون قرارداد همکاری امضا کردیم. این به خاطر ضرورتی بود که احساس شد که عمده آن به بحث داوری مربوط می‌شود. این موسسه زبان به همه داوران کشور و همه هیئت‌های فوتبال که به این موضوع علاقه‌مند باشند یا زبان ضرورت شغل آنها باشد، زبان انگلیسی آموزش می‌دهد. این هم اتفاق خوبی است که اخیراً رخ داده است.

تاج گفت: ما بحث لیگ را داریم که خودم نمی‌دانم چه تاریخی شروع می‌شود، اما می‌دانم برای آغاز لیگ باید سه ویژگی وجود داشته باشد. از خبرنگاران می‌خواهم صحبت‌هایم را دقیق انعکاس بدهند، چرا که برخی رسانه‌ها وارونه و دروغ می‌نویسند. لیگ وقتی برگزار می‌شود که شرایط مناسب برای برگزاری مسابقه را داشته باشد که یکی از آنها داوری است. وقتی نتوانیم همه این شرایط را فراهم کنیم، ضرورتی برای برگزاری لیگ نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اولین بحث این است که ورزشگاه‌ها حتما دارای بلیت فروشی الکترونیکی باشند. یعنی هر کسی که داخل منزلش است بتواند بلیت تهیه کند. این کار خیلی سخت نیست. برخی رسانه‌ها عنوان می‌کنند که ما شرایط و مکانیزم آن را نداریم، در صورتی که در اتوبوسرانی هم صندلی اتوبوس را خودت انتخاب می‌کنی و سوار همان اتوبوسی می‌شوی که صندلی‌ات را انتخاب کرده‌ای. کسی هم جایت نمی‌نشیند. سینما هم همینطور است و در کشورمان انجام می‌شود. بنابراین کار سختی نیست.

وی اضافه کرد: مسئله دوم دوربین‌های مدار بسته داخل ورزشگاه است. ما نمی‌توانیم به همه تماشاگران بگوییم تماشاگرنما. حضور تماشاگران امتیاز است و باید از آنها بهترین پذیرایی را بکنیم. اگر یکی دو نفر عامل باشند، توسط دوربین‌ها باید شناسایی شوند و دستگاه‌ها به آنها تذکر بدهند. اگر دوربین‌ها نباشند و شناسایی نشوند همان یکی دو نفر حرکتی انجام داده و کار را برای داور سخت می‌کنند. باید این الزام باشد.

تاج تأکید کرد: سومین شرط این است که صندلی‌ها شماره‌گذاری باشد. کسی که در خانه‌اش بلیت خرید می‌کند باید صندلی‌اش شماره داشته باشد. این شرط آسانی است. باشگاهی ورزشگاهش این شرایط را دارد، حتما به سازمان لیگ اعلام کند تا لیگ را آغاز کنیم. برخی باشگاه‌ها زحمت کشیده و ورزشگاه‌ خود را آماده‌ کرده‌اند. هر باشگاهی نتواند ورزشگاهش را آماده کند، باید در استان‌های همجوار و بدون تماشاگر بازی کند. شاید سؤال بپرسند که چرا بازی بدون تماشاگر در ورزشگاه خودشان برگزار نشود که توضیح می‌دهم. دستگاه‌هایی که مسئول نظم و امنیت هستند، می‌گویند تیمی که در استان خودش بازی کند، مردم در ورزشگاه جمع می‌شوند، بنابراین اگر در استان دیگری بدون تماشاگر باشد، بهتر است.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بحث تصویب اساسنامه این فدراسیون در هیئت دولت، خاطرنشان کرد: امیداورم این هفته، هفته خوبی برای فوتبال باشد و شاید اساسنامه فدراسیون فوتبال به تصویب هیئت دولت برسد. عمده جلسات در این خصوص برگزار شده و امروز هم آخرین جلسه در این باره خواهد بود که خود من هم در آن حضور خواهم داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.