کد خبر : 159217
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 جولای 2019 - 21:32

نخستین جشنواره زردآلو در مرند برگزار شد

نخستین جشنواره زردآلو در مرند برگزار شد

منوچهر رحمانی، ظهر امروز در نخستین جشنواره زردآلوی مرند که با حضور امام جمعه مرند، معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان در کاروانسرای یام برگزار شد، ابراز داشت: منابع تاریخی و جغرافیایی متعددی به پیشینه شهرستان مرند اشاره می‌کنند، تاریخ مرند به قبل از تاریخ میلادی برمی گردد و بنا به روایتی

منوچهر رحمانی، ظهر امروز در نخستین جشنواره زردآلوی مرند که با حضور امام جمعه مرند، معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولان در کاروانسرای یام برگزار شد، ابراز داشت: منابع تاریخی و جغرافیایی متعددی به پیشینه شهرستان مرند اشاره می‌کنند، تاریخ مرند به قبل از تاریخ میلادی برمی گردد و بنا به روایتی این شهرستان ۷ هزار سال قدمت دارد.

وی افزود: در روایات مختلف آمده که حضرت نوح و یا همسر ایشان در شهر مرند مدفون است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند اظهار داشت: مرند به دلیل قرار گرفتن در شاهراه اصلی اروپا و آسیا از پتانسیل خوبی برخوردار است و باید از این ظرفیت در جهت افزایش صادرات بومی بهره برد.

رحمانی در ادامه با اشاره به جایگاه تولید مرند در تولید زردآلو اظهار داشت: مرند در زمینه تولید زردآلو در استان رتبه اول و در کشور بعد از شهرستان‌های ابرکوه و زرند رتبه سوم را در اختیار دارد.

وی افزود: زردآلو با تاریخ کهن مرند همسانی دارد به گونه‌ای که امروز زردآلو و قیسی و فراورده‌های مرند شهرت جهانی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند با اشاره به خاصیت تغذیه‌ای این میوه گفت: زردآلو به خاطر دارا بودن ویتامین ث بالا برای تقویت بدن و رفع اختلال در رشد کودکان و خون سازی مؤثر است و التهاب مفاصل را برطرف می‌کند.

رحمانی افزود: زردآلوی رسیده به دلیل دارا بودن از ویتامین ب از بی خوابی و افسردگی جلوگیری می‌کند و برای تقویت چشم و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: ایران بعد از ازبکستان مقام دوم تولید زردآلو را در جهان دارد، آذربایجان شرقی نیز با ۱۲ هزار هکتار کشت زردآلو مقام اول کشور را دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.