کد خبر : 159011
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 جولای 2019 - 22:57

آغاز طرح اوقات فراغت کانون های مساجد شهرستان شبستر

آغاز طرح اوقات فراغت کانون های مساجد شهرستان شبستر

طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان شبستر با حضور مدیر ستاد هماهنگی استان به صورت رسمی آغاز شد.

نشست هماهنگی و توجیهی طرح‌های اوقات فراغت و پرتال بچه های مسجد با حضور مسؤولان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، مدیران مسؤول کانون‌ها و متولیان فرهنگی شهرستان شبستر برگزار شد.

«محمد هادی‌نیا»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌شرقی در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید و برنامه‌محور ستاد عالی کانون های مساجد کشور اظهار داشت: پرتال بچه های مسجد با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت های کانون های مساجد راه اندازی شده است.

وی ثبت اعضا، برنامه‌ها و فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در این پرتال را لازمه بهره مندی از حمایت‌ها دانست و افزود: این سامانه بهترین امکان برای انسجام‌بخشی، هماهنگی، پرهیز از موازی‌کاری و وحدت رویه در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مساجد است.

هادی‌نیا اعطای مسؤولیت و نقش به جوانان، توجه به نیاز مخاطب، درک روحیات و اقتضائات سنی نواجوان و جوانان، مشورت‌گیری، ارتباط مؤثر با جوانان و تعامل دو سویه را از جمله شیوه های موفقیت و نتیجه‌بخشی برنامه های کانون های مساجد دانست و گفت: جاذبه کانون‌های مساجد به حضور و نقش‌آفرینی جوانان مسجدی است.

همچنین «ابوالفضل اللهوردیان»، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر در این نشست با اشاره به فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد این شهرستان اظهار داشت: ۷۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعال است که ۴۶ باب شهری و ۳۶ کانون روستایی فعالیت دارند.

«علی قلیزاده» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی آغاز طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری را فرصتی برای جذب جوانان به مساجد دانست و گفت:«اخلاق، نشاط و معنویت» شعار اصلی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد است.

وی، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اوقات فراغت کانون های مساجد در شش محور قرآن و عترت، آموزش و توانمندی، هنر، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی وفعالیت های اجتماعی برگزار می شود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.